
Bodehode
Jeg har en Volvo Penta AQ231 (tror jeg) med Vortec topper (2004), Edelbrock forgasser og elektronisk tenning.
Når jeg kjøpte båten var den satt opp med en Holley 750 forgasser, som ble byttet ut med en Edelbrock 1409.
Litt om dette i denne tråden:
I den forbindelse skiftet jeg tennplugger fra Autolite 605 Nickel til AC Delco MR43LTS etter å ha lest på diverse forum at andre var fornøyd med disse.
Men jeg ble plaget med at motoren gikk "sur" etter en stund i no wake hastighet. Ikke så ille som før forgasserbytte, men irriterende nok...
Googlet litt på dette med tennplugger til VP motorer med vortec topper og kom over denne tråden:
Informativ, men uten konklusjon... (trådstarter har ikke vært på forumet siden 2018)
Men etter å ha lest innlegg i tråden fra @adeneo vurderer jeg å gå tilbake til Autolite 605 Nickel, som har Gap på 1.5mm mot ACdelcos 1.14mm
Tennpluggene har samme varmeverdi; 3
Noen andre her på forumet som har erfaring med å bruke tennplugger med Gap på 1.5mm på GM V8 med Vortec?
Eller gode innspill til å løse problemet?