wilma Startet 4.Mars.2022 Del på Facebook Startet 4.Mars.2022 Sikkert mange synspunkt, men er det noen som har erfaring med å bruke lettbåten til vannsport. Har foreløpig ikke kjøpt ny båt, men det er blant annet snakk om Suzumar MX310 med 20 hk og Grand 330 med 20 hk. Begge med styrekonsoller. Personene som evt skal trekkes bak båten veier mellom 55 og 80 kg. Sitér dette innlegget Link to post
per-pusling Svart 4.Mars.2022 Del på Facebook Svart 4.Mars.2022 Fysisk mulig, ja. Det tek lang tid å komme seg opp, og farten blir (for) låg. Men klart, det blir bedre om du har større båt og motor. Eg trur det kjem ned til motivasjon (og alder) til brukarane. Eg hadde ikkje kvidd meg for denne kombinasjonen når eg var 14. No er eg derimot blitt for gamal og kravstor. Trur det hadde blitt med eit forsøk. Sitér dette innlegget Link to post
wilma Svart 4.Mars.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2022 Tenker jo at man ikke trenger så stor fart på wakeboard, og det er vel en del bæring i det. Nå er det ikke slik at dette blir hovedbruken av båten, men det hadde vært ålreit om det lot seg gjøre i blant. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 4.Mars.2022 Del på Facebook Svart 4.Mars.2022 Barn på romperister går vel fint. En mann på 80 kg på vannski / brett drar båten dit han drar den. Får kanskje dratt opp et lett barn på breie ski. Wakeboard bremser fælt før det er oppe i plan. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 4.Mars.2022 Del på Facebook Svart 4.Mars.2022 Blir vel ganske håpløst å styre båten ja. Å vil noen stå på single ski, som vel er det som er moro, så blir båten garantert klin umulig å styre, om den i det heletatt klare å holde personen oppe. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
dieselfan Svart 4.Mars.2022 Del på Facebook Svart 4.Mars.2022 Om jeg forstår TS rett, er det snakk om å ha det artig på vannet og ikke OL, så går det an. Men som med alt annet med båt så er det en som vil klare det bra og en annen klarer ikke å få båten i plan engang.... Tauet må lavt og må trekke sentrert. Gå to trinn ned i stigning på propellen. Ingen ekstra last i båten. Ikke for tung fører. Har dratt opp 75kg på vannski med With 365 og Yamaha 9.9 2T. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 4.Mars.2022 Del på Facebook Svart 4.Mars.2022 Brukte Steady 320 med 2t 15 hk Yamaha Vmax, til guttungen passerte 75kg. Da begynte det å ta tid før han kom opp av vannet, og dro godt i svingene. Båtfører ca 85kg. Steadyn er jo noe tyngre, men planer ganske lett, så bør være godt mulig. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 4.Mars.2022 Del på Facebook Svart 4.Mars.2022 husker ikke hva jeg veide når jeg var i 16-årsalderen , men var iallefall ikke noe problem å komme seg opp etter en GH14 med 25hk 2t dieselfan skrev for 3 timer siden: Om jeg forstår TS rett, er det snakk om å ha det artig på vannet og ikke OL, så går det an. Enig i dette Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Buster L Mercury Svart 4.Mars.2022 Del på Facebook Svart 4.Mars.2022 Her er det garantert en fordel å bytte ut original-propellen med en som har fire blader og masse bladareal. Sitér dette innlegget Link to post
VonSchnellfahrer Svart 4.Mars.2022 Del på Facebook Svart 4.Mars.2022 Har en Highfield Alurib 310 m/Yamaha 9.9 4t som har 20hk forgasser. Når jeg på 100 kg sitter i båten og drar opp frøkna på 65 kg på vannski og wakeboard går det ganske greit. Hun kjemper litt med vannet, men det går når hun aktivt "vipper" seg opp etter start. Mao hjelper litt teknikk, spessielt på wakeboard. Vannski går fint. Jeg prøvde start i vannet på wakeboard, ikke tjangs. Skal prøve fra brygga neste gang. Hadde trimflaps på jolla, det hjalp litt da jolla gikk kjappere i plan, men var ikke en magisk løsning. Alt i alt, mye morro for henne. Også morro for de andre i båter rundt, endel lange blikk 😬 Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 7.Mars.2022 Del på Facebook Svart 7.Mars.2022 (redigert) Dro ring bak zodiacen i sommer. 310 med Johnson gt15 2takt. Meg på 105kg pluss 1-2 unger. Og ring bak med unger på 30-40 kg. Klarte også 2 unger i ringen men var litt mer utfordring å dra den i plan da.. Redigert 7.Mars.2022 av glalaks (see edit history) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
wilma Svart 8.Mars.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2022 Takk for mange svar. Tror nok det kan gå an å ha det gøy på vannet med en 10-11 fot rib og 20 hk utfra svarene her 🙂 Sitér dette innlegget Link to post
Tor Arild Svart 9.Mars.2022 Del på Facebook Svart 9.Mars.2022 Det å komme kjapt i plan er fordelaktig, og for oss ble lek med jolla en før og etter opplevelse ved montering av SmartTabs. Kan anbefales, spesielt med gummibåter som gjerne ligger ganske lenge på "ræva" før de kommer over humpen uten belastning av trukket vekt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.