Jump to content

Trekke vannski/wakeboard med lettbåt/Rib 11 fot og 20 hk firetakt

wilma

Recommended Posts

Fysisk mulig, ja.

Det tek lang tid å komme seg opp, og farten blir (for) låg.

Men klart, det blir bedre om du har større båt og motor.

Eg trur det kjem ned til motivasjon (og alder) til brukarane. Eg hadde ikkje kvidd meg for denne kombinasjonen når eg var 14. No er eg derimot blitt for gamal og kravstor. Trur det hadde blitt med eit forsøk.

Om jeg forstår TS rett, er det snakk om å ha det artig på vannet og ikke OL, så går det an. Men som med alt annet med båt så er det en som vil klare det bra og en annen klarer ikke å få båten i plan engang....

Tauet må lavt og må trekke sentrert.

Gå to trinn ned i stigning på propellen.

Ingen ekstra last i båten.

Ikke for tung fører.

Har dratt opp 75kg på vannski med With 365 og Yamaha 9.9 2T.

husker ikke hva jeg veide når jeg var i 16-årsalderen , men var iallefall ikke noe problem å komme seg opp etter en GH14 med 25hk 2t

dieselfan skrev for 3 timer siden:

Om jeg forstår TS rett, er det snakk om å ha det artig på vannet og ikke OL, så går det an.

Enig i dette

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Har en Highfield Alurib 310 m/Yamaha 9.9 4t som har 20hk forgasser.

Når jeg på 100 kg sitter i båten og drar opp frøkna på 65 kg på vannski og wakeboard går det ganske greit. Hun kjemper litt med vannet, men det går når hun aktivt "vipper" seg opp etter start. Mao hjelper litt teknikk, spessielt på wakeboard. Vannski går fint.

Jeg prøvde start i vannet på wakeboard, ikke tjangs. Skal prøve fra brygga neste gang.

Hadde trimflaps på jolla, det hjalp litt da jolla gikk kjappere i plan, men var ikke en magisk løsning.

Alt i alt, mye morro for henne. Også morro for de andre i båter rundt, endel lange blikk 😬

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...