Goddis77 Startet 4.Mars.2022 Link til dette innlegget Startet 4.Mars.2022 Har hatt av multicooler, turbo og eksos kne på motoren i vinter og det er snart på tide å få satt dette sammen igjen. Har vært en utfordring å skaffe deler og få fikset ting her, men slik er det nok med en gammel motor fra midten av 80 tallet hvor også det meste er i tommer. Eksos delen består av kne fra turbo som er satt sammen med flenser mot rør videre mot eksos slange. Som en sikkert ser her så var flensene bra rustne og ikke så rette lengre. Prøvde å slipe dette ned selv, før jeg gav opp og fikk verksted til å slipe dette bra Det ble jo da riktig så bra, men neste utfordring var at det da ikke hadde nok gripetak i kantene til at klemmen fikk nok press. Resultatet da ble at jeg skaffet meg nye flenser (V-klemmer) fra Biltema og fikk et sveiseverksted til å sveise de. Ble riktig så bra Planen var nå å montere dette her sammen igjen i båten, men ble anbefalt av sveise gutta å muligens hive på litt eksos pasta eller noe slikt. Hvis jeg skal gjøre det så er det kanskje lurt å gjøre det mellom eksos kne og turbo i tillegg? Hva tenker dere? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 5.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2022 Det skal vel kansje være en grafittpakning mellom turbo og eksoskneet? Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 5.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2022 Var ikke noe der når jeg demonterte, men kan sjekke med dieselmann.no og høre hva de sier. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.