Jump to content

Edit History

Lazyjack

Lazyjack

bellen skrev 12 minutter siden:

@Knude

@Knude

Knude skrev for 21 timer siden:

Jeg hadde fulgt rådet om å forsenke på begge sider etter å ha fjernet bunnstoff et stykke fra hullet. Blåste rent å brukt fortykket epoxy som sparkel eller en gelcoat sparkel. Når hullet er fullt igjennom på begge sider lønner det seg å sette en tape bit på begge sider til det er herdet for å unngå at det blir en luftlomme. Komprimer også sparkel massen.

Bør jeg da borre opp hullet til en større dimensjon eller går det bra å stappe inn epoxy i et 2,5 mm hull med en spiker, fyrstikk e. l? 

Fortykket epoxy, hvordan lager jeg det fra f. eks. Araldit Epoxy!? 

Lazyjack

Lazyjack

bellen skrev 3 minutter siden:

Hvorfor ikke høre på rådet til @Knude? Han er tross alt en av dei mest erfarne innen glassfiber her på forumet. Han forklarer en enkel og grei måte for å tette hullet. 

Jeg har stor respekt for @Knude og rådene hans. Jeg ønsker imidlertid å gjøre dette på en enkel måte 

Knude skrev for 21 timer siden:

Jeg hadde fulgt rådet om å forsenke på begge sider etter å ha fjernet bunnstoff et stykke fra hullet. Blåste rent å brukt fortykket epoxy som sparkel eller en gelcoat sparkel. Når hullet er fullt igjennom på begge sider lønner det seg å sette en tape bit på begge sider til det er herdet for å unngå at det blir en luftlomme. Komprimer også sparkel massen.

Bør jeg da borre opp hullet til en større dimensjon eller går det bra å stappe inn epoxy i et 2,5 mm hull med en spiker, fyrstikk e. l? 

Fortykket epoxy, hvordan lager jeg det fra f. eks. Araldit Epoxy!? 

• Create New...