Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

Knude skrev On 6.3.2022 at 11.53:

Jeg hadde fulgt rådet om å forsenke på begge sider etter å ha fjernet bunnstoff et stykke fra hullet. Blåste rent å brukt fortykket epoxy som sparkel eller en gelcoat sparkel. Når hullet er fullt igjennom på begge sider lønner det seg å sette en tape bit på begge sider til det er herdet for å unngå at det blir en luftlomme. Komprimer også sparkel massen.

I mitt hode er gelcoatsparkel ment til overflatefinish primært over vannlinjen for mindre reparasjoner (men naturligvis under også hvis båten ikke skal ha epoxyprimer/bunnstoff). 

Mens glassfibersparkel og naturligvis epoxy(sparkel) er det rette for små og litt større undervannsreparasjoner.

Nå er ikke jeg eksperten her, men imøteser gjerne en kommentar :-)

Teerex

Teerex

Knude skrev On 6.3.2022 at 11.53:

Jeg hadde fulgt rådet om å forsenke på begge sider etter å ha fjernet bunnstoff et stykke fra hullet. Blåste rent å brukt fortykket epoxy som sparkel eller en gelcoat sparkel. Når hullet er fullt igjennom på begge sider lønner det seg å sette en tape bit på begge sider til det er herdet for å unngå at det blir en luftlomme. Komprimer også sparkel massen.

I mitt hode er gelcoatsparkel ment til overflatefinish primært over vannlinjen for mindre reparasjoner (men naturligvis under også hvis båten ikke skal ha primer/bunnstoff under). 

Mens glassfibersparkel og naturligvis epoxy(sparkel) er det rette for små og litt større undervannsreparasjoner.

Nå er ikke jeg eksperten her, men imøteser gjerne en kommentar :-)

• Create New...