KC-
Etter en forsiktig start på båtlivet i fjor, og en vinter hvor jeg våkner på natta og tenker på å dra ut på fjorden i solskinnet, var det bare en ting å gjøre - skaffe seg ny båt.
Det ble en Skibsplast 550HT fra 1984. En meget pen båt, men - en tidligere eier har fjernet det meste av skottrekk/polstring/deksler/puter og slikt for å bruke den til fiske.
Nye puter må jeg ihvertfall skaffe eller lage, men kunne også tenke meg til å se om jeg får gjort noe med trekk/polstringer og ellers innredning i båten. Jeg er ikke opptatt av å gjøre alt slik det var originalt, og det skal være et koseprosjekt. Men sliter med å finne gode bilder innvendig fra denne modellen.
Har derfor noen spørsmål:
- Har noen samme båt og kunne tenke seg å dele noen detaljerte bilder innvendig?
- Har noen innredningsdeler til denne liggende?
- Har kanskje noen samme båt i nærheten av Bærum som man til og med kunne få tatt en titt på for å bli inspirert?
Alle tips er velkommen =)
PS! Kalesjen er ganske slitt, men har et håp om at den kan funke en sesong. Er det noe vits å bruke tid/penger på rens, impregnering og småfiks om den allikevel må byttes ut snart? Og hvordan kan man se om den kan "pusses opp" eller må byttes?