ALOSV
Takk for svar så langt. Mer enn at det handler om at jeg føler jeg trenger mer innvendig lagring, handler det egentlig om at jeg føler meg overveldet av alt som skal gjøres på båten og hvor sakte ting går fremover. Jeg har en litt uheldig bosituasjon for tiden og planen er å bo i båten så snart den er klar for dette. Det er sikkert ikke rakettfysikk, men jeg vet per dags dato absolutt ingenting om hvordan man støper glassfibervegger, og jeg har i tillegg en svært skral økonomi.
Jeg er egentlig ganske grundig og skulle gjerne gjort alt fra bunnen og opp, tatt båten på slipp og bokstavelig talt pusset hver flate, etterstrammet kjølbolter og hele kabalen. Men da ville jeg ikke hatt båt som kan bos i før 2025. Jeg må derfor prioritere og ta det viktigste først, og tenke at noe må komme etter hvert. Denne veggen er noe jeg tenker må komme etter hvert. Derfor tenkte jeg å gjøre den raskeste, billigste og enkleste metoden for bare å legge hele dette problemet på hyllen. I mitt hode ble det noe sånt som å bare lage et regntak/paraply (f.eks. et hardt plastmateriale ca 2-5cm over luken) over denne luken for å forhindre det verste av vann, og la resten forsvinne i dreneringshullet som allerede er der. Se enkel skisse (dette forutsetter at luken kun slipper inn vann gjennom åpningshullet).