bjoris
Det går muligens mot nedgradering på båtfronten til fordel for andre prosjekt. Det sitter langt inne, men, ja, båt må en jo ha og jeg vil abslutt ha en plan på hvilken båt jeg skal erstatte NBen med om den blir solgt (ligger ikke på finn.no, har en kjøper som er veldig interessert så vi får når se hva det blir til, men greit å ha tenkt gjennom hva vi gjør om vi selger).
Når vi nå evt "gir opp" turbåt så ønsker vi en båt som er rimelig i drift (vi har ett landsted i familien som er ca 30 nmil) som vi bruker året rundt så det er ett poeng i seg selv å ikke ha en båt med store drivstoffutgifter, jeg har derfor slått fra meg båter med mer enn 100 hk påhengs. Jeg vil også ha en nyere båt og en båt som vi kan fiske aktivt på med teinehaler for krepsefiske, gard mv, det er dette og transport, båten blir brukt til. Jeg har også en seilbåt som vi nettopp har byttet fra en BOne til en J80 så den er faktisk mulig å overnatte i om abstinesene skulle bli for store, men den er kun tenkt som regattabåt og jeg eier den med en kompis.
Hva tenker dere om Sting 600 HT,og er det gode motorer som nå står på disse? Tenker en nyere bruk og ser det er nå en med 80 hk Mercury og en med 90 hk Suzuki på finn.no, hvilken er den beste motoren av disse? Ser at Mercuryen har 2.1 liter slagvolum, mens Suzukien med mer effekt bare er 1.5 liter om det betyr noe...
Båten er jo ekstermt basic og ser noldus ut, men could not care less, betyr ikke noe for meg, jeg syns den virker å være veldig praktisk til en rimelig pris, her vestpå MÅ vi ha tak over hodet og til 300 og nyere båt er det ikke SÅ mye som treffer syns jeg... Hører med til historien at poden har en Sting 475 Pro som da blir byttet inn samtidig så det skal bli litt digg med færre fartøy i familien også, det skal jo passes på og brukes for at det er noe poeng. Denne Stingen har vi fordi Nben ikke er så enkel å håndtere for en 14 åring samtidig er garnfiske nært land ikke så lett med den...
Tar i mot tips til andre gode alternativer, hadde egentlig lyst på en Pilot 7 med 150 hk, men det blir litt overkill ifht vårt behov nå og det blir litt sånn at da kan vi nesten like godt beholde Nben som er en kanon båt, men når den knapt blir turbruk så syns jeg den er litt for mye jobb og kostnader å holde...