Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

Mercurys 80 hk er en nedtunet 115 hk, så den kan du jo "skremme" opp til 115 hk igjen om ønskelig. Eller iallefall 100 hk (muligens har 115 hk har en annen kamaksling enn 80 og 100 såvidt jeg husker).

80-hesteren kan forøvrig skremmes opp til ca 130 hk med bytte av kamaksling samt omprogrammering (Lundins Marin i Sverige).

Mercuryen har pga. det store sylindervolumet et vesentlig bedre bunndrag og er forøvrig en mere moderne motor totalt sett.

Jeg har selv 115 hk utgaven (2015-modell), og kunne ikke ha tenkt meg en annen motor.

Teerex

Teerex

Mercurys 80 hk er en nedtunet 115 hk, så den kan du jo "skremme" opp til 115 hk igjen om ønskelig. Eller iallefall 100 hk (husker ikke på sparket om 115 hk har en annen kamaksling enn 80 og 115).

80-hesteren kan forøvrig skremmes opp til ca 130 hk med bytte av kamaksling samt omprogrammering (Lundins Marin i Sverige).

Mercuryen har pga. det store sylindervolumet et vesentlig bedre bunndrag og er forøvrig en mere moderne motor totalt sett.

Jeg har selv 115 hk utgaven (2015-modell), og kunne ikke ha tenkt meg en annen motor.

• Create New...