Jump to content

Edit History

S/Y Emma

S/Y Emma

Jeg tegnet for moro skyld opp ruta i grove trekk i Navionics. Det er ganske langt. Den absolutt korteste veien er i overkant av 2500 nm. Da går man så mange rette linjer som mulig og stopper knapt noe sted. Noe slikt fungerer ikke i praksis.

 

Legger man inn et minimum av fornuftige og nødvendige stopp underveis, blir det ca 2650 nm. Det er heller ingen kosetur når man har dårlig tid. Og det er ikke alltid det blåser den veien man skal.

 

Uansett byr hjemreisen på etapper på flerfoldige hundre nm og seilaser langt fra land. Samtidig nærmer høsten seg, noe som betyr venting på værvindu. Ikke noe hyggelig om man har tidspress.

 

Det mest fornuftige er nok å legge båten i opplag på land frem til våren, fikse den og fortsette med mer tid, penger og kunnskap.

Da kan man kaste loss med litt mer euro i lommeboka og en detaljert rute som er planlagt i ro og mak. Det kan bli en riktig hyggelig hentetur/ferie nordover. Nå ligger det heller an til å bli bare stress og problemer med en båt i ukjent tilstand.

 

Screenshot_20220723-014412-01.jpeg.6620019856afd0deff5130e7af68fa80.jpeg

S/Y Emma

S/Y Emma

Jeg tegnet for moro skyld opp ruta i grove trekk i Navionics. Det er ganske langt. Den absolutt korteste veien er i overkant av 2500 nm. Da går man så mange rette linjer som mulig og stopper knapt noe sted. Noe slikt fungerer ikke i praksis.

 

Legger man inn et minimum av fornuftige og nødvendige stopp underveis, blir det ca 2650 nm. Det er heller ingen kosetur når man har dårlig tid. Og det er ikke alltid det blåser den veien man skal.

 

Uansett byr hjemreisen på etapper på flerfoldige hundre nm og seilaser langt fra land. Samtidig nærmer høsten seg, noe som betyr venting på værvindu. Ikke noe hyggelig om man har tidspress.

 

Det mest fornuftige er nok å legge båten i opplag på land frem til våren og fortsette med mer tid, penger og kunnskap.

Da kan man kaste loss med litt mer euro i lommeboka og en detaljert rute som er planlagt i ro og mak. Det kan bli en riktig hyggelig hentetur/ferie nordover. Nå ligger det heller an til å bli bare stress og problemer.

 

Screenshot_20220723-014412-01.jpeg.6620019856afd0deff5130e7af68fa80.jpeg

S/Y Emma

S/Y Emma

Jeg tegnet for moro skyld opp ruta i grove trekk. Det er ganske langt. Den absolutt korteste veien er i overkant av 2500 nm. Da går man så mange rette linjer som mulig og stopper knapt noe sted. Noe slikt fungerer ikke i praksis.

 

Legger man inn et minimum av fornuftige og nødvendige stopp underveis, blir det ca 2650 nm. Det er heller ingen kosetur når man har dårlig tid. Og det er ikke alltid det blåser den veien man skal.

 

Uansett byr hjemreisen på etapper på flerfoldige hundre nm og seilaser langt fra land. Samtidig nærmer høsten seg, noe som betyr venting på værvindu. Ikke noe hyggelig om man har tidspress.

 

Det mest fornuftige er nok å legge båten i opplag på land frem til våren og fortsette med mer tid, penger og kunnskap.

Da kan man kaste loss med litt mer euro i lommeboka og en detaljert rute som er planlagt i ro og mak. Det kan bli en riktig hyggelig hentetur/ferie nordover. Nå ligger det heller an til å bli bare stress og problemer.

 

Screenshot_20220723-014412-01.jpeg.6620019856afd0deff5130e7af68fa80.jpeg

S/Y Emma

S/Y Emma

Jeg tegnet for moro skyld opp ruta i grove trekk. Det er ganske langt. Den absolutt korteste veien er i overkant av 2500 nm. Da går man så mange rette linjer som mulig og stopper knapt noe sted. Noe slikt fungerer ikke i praksis.

 

Legger man inn et minimum av fornuftige og nødvendige stopp underveis, blir det ca 2650 nm. Det er heller ingen kosetur når man har dårlig tid. Og det er ikke alltid det blåser den veien man skal.

 

Uansett byr hjemreisen på etapper på flerfoldige hundre nm og seilaser langt fra land. Samtidig nærmer høsten seg, noe som betyr venting på værvindu. Ikke noe hyggelig om man har tidspress.

 

Det mest fornuftige er nok å legge båten i opplag på land frem til våren og fortsette med mer tid, penger og kunnskap.

Da kan man kaste loss med litt mer euro i lommeboka og en fornuftig rute som er planlagt i ro og mak. Det kan bli en riktig hyggelig hentetur/ferie nordover. Nå ligger det heller an til å bli bare stress og problemer.

 

Screenshot_20220723-014412-01.jpeg.6620019856afd0deff5130e7af68fa80.jpeg

S/Y Emma

S/Y Emma

Jeg tegnet for moro skyld opp ruta i grove trekk. Den absolutt korteste veien er i overkant av 2500 nm. Da går man så mange rette linjer som mulig og stopper knapt noe sted. Noe slikt fungerer ikke i praksis.

 

Legger man inn et minimum av fornuftige og nødvendige stopp underveis, blir det ca 2650 nm. Det er heller ingen kosetur når man har dårlig tid. Og det er ikke alltid det blåser den veien man skal.

 

Uansett byr hjemreisen på etapper på flerfoldige hundre nm og seilaser langt fra land. Samtidig nærmer høsten seg, noe som betyr venting på værvindu. Ikke noe hyggelig om man har tidspress.

 

Det mest fornuftige er nok å legge båten i opplag på land frem til våren og fortsette med mer tid, penger og kunnskap.

Da kan man kaste loss med litt mer euro i lommeboka og en fornuftig rute som er planlagt i ro og mak. Det kan bli en riktig hyggelig hentetur/ferie nordover. Nå ligger det heller an til å bli bare stress og problemer.

 

Screenshot_20220723-014412-01.jpeg.6620019856afd0deff5130e7af68fa80.jpeg

S/Y Emma

S/Y Emma

Jeg tegnet for moro skyld opp ruta i grove trekk. Den absolutt korteste veien er i overkant av 2500 nm. Da går man så mange rette linjer som mulig og stopper knapt noe sted. Noe slikt fungerer ikke i praksis.

 

Legger man inn et minimum av fornuftige og nødvendige stopp underveis, blir det ca 2650 nm. Det er heller ingen kosetur når man har dårlig tid. Og det er ikke alltid det blåser den veien man skal.

 

Uansett byr hjemreisen på etapper på flerfoldige hundre nm og seilaser langt fra land. Samtidig nærmer høsten seg, noe som betyr venting på værvindu. Ikke noe hyggelig om man har tidspress.

 

Det mest fornuftige er nok å legge båten i opplag på land frem til våren og fortsette med mer tid, penger og kunnskap.

Da kan man kaste loss med litt mer euro i lommeboka og en fornuftig rute som er planlagt i ro og mak. Det kan bli en riktig hyggelig hentetur/ferie nordover. Nå ligger det heller an til å bli bare stress og problemer.

 

Screenshot_20220723-014412-01.jpeg.6620019856afd0deff5130e7af68fa80.jpeg

S/Y Emma

S/Y Emma

Jeg tegnet for moro skyld opp ruta i grove trekk. Den absolutt korteste veien er i overkant av 2500 nm. Da går man så mange rette linjer som mulig og stopper knapt noe sted. Noe slikt fungerer ikke i praksis.

 

Legger man inn et minimum av fornuftige og nødvendige stopp underveis, blir det ca 2650 nm. Det er heller ingen kosetur når man har dårlig tid. Og det er ikke alltid det blåser den veien man skal.

 

Uansett byr hjemreisen på etapper på flerfoldige hundre nm og seilas langt fra land. Samtidig nærmer høsten seg, noe som kan bety at man må vente på værvindu. Ikke noe hyggelig om man har tidspress.

 

Det mest fornuftige er nok å legge båten i opplag på land frem til våren og fortsette med mer tid, penger og kunnskap.

Da kan man kaste loss med litt mer euro i lommeboka og en fornuftig rute som er planlagt i ro og mak. Det kan bli en riktig hyggelig hentetur/ferie nordover. Nå ligger det heller an til å bli bare stress og problemer.

 

Screenshot_20220723-014412-01.jpeg.6620019856afd0deff5130e7af68fa80.jpeg

S/Y Emma

S/Y Emma

Jeg tegnet for moro skyld opp ruta i grove trekk. Den absolutt korteste veien er i overkant av 2500 nm. Da går man så mange rette linjer som mulig og stopper knapt noe sted. Noe slikt fungerer ikke i praksis.

 

Legger man inn en del fornuftige og nødvendige stopp underveis, blir det ca 2650 nm. Det er heller ingen kosetur når man har dårlig tid. Og det er ikke alltid det blåser den veien man skal.

 

Uansett byr hjemreisen på etapper på flerfoldige hundre nm og seilas langt fra land. Samtidig nærmer høsten seg, noe som kan bety at man må vente på værvindu. Ikke noe hyggelig om man har tidspress.

 

Det mest fornuftige er nok å legge båten i opplag på land frem til våren og fortsette med mer tid, penger og kunnskap.

Da kan man kaste loss med litt mer euro i lommeboka og en fornuftig rute som er planlagt i ro og mak. Det kan bli en riktig hyggelig hentetur/ferie nordover. Nå ligger det heller an til å bli bare stress og problemer.

 

Screenshot_20220723-014412-01.jpeg.6620019856afd0deff5130e7af68fa80.jpeg

S/Y Emma

S/Y Emma

Jeg tegnet for moro skyld opp ruta i grove trekk. Den absolutt korteste veien er i overkant av 2500 nm. Da går man så mange rette linjer som mulig og stopper knapt noe sted. Noe slikt fungerer ikke i praksis.

 

Legger man inn en del fornuftige og nødvendige stopp underveis, blir det ca 2650 nm. Det er heller ingen kosetur når man har dårlig tid. Og det er ikke alltid det blåser den veien man skal.

 

Uansett byr en slik hjemreise på mange etapper på flerfoldige hundre nm og seilas langt fra land. Samtidig nærmer høsten seg, noe som kan bety at man må vente på værvindu. Ikke noe hyggelig om man har tidspress.

 

Det mest fornuftige er nok å legge båten i opplag på land frem til våren og fortsette med mer tid, penger og kunnskap.

Da kan man kaste loss med litt mer euro i lommeboka og en fornuftig rute som er planlagt i ro og mak. Det kan bli en riktig hyggelig hentetur/ferie nordover. Nå ligger det heller an til å bli bare stress og problemer.

 

Screenshot_20220723-014412-01.jpeg.6620019856afd0deff5130e7af68fa80.jpeg

S/Y Emma

S/Y Emma

Jeg tegnet for moro skyld opp ruta i grove trekk. Den absolutt korteste veien er i overkant av 2500 nm. Da går man så mange rette linjer som mulig og stopper knapt noe sted.

 

Legger man inn en del fornuftige og nødvendige stopp underveis, blir det ca 2650 nm. Det er heller ingen kosetur når man har dårlig tid. Og det er ikke alltid det blåser den veien man skal.

 

Uansett byr en slik hjemreise på mange etapper på flerfoldige hundre nm og seilas langt fra land. Samtidig nærmer høsten seg, noe som kan bety at man må vente på værvindu. Ikke noe hyggelig om man har tidspress.

 

Det mest fornuftige er nok å legge båten i opplag på land frem til våren og fortsette med mer tid, penger og kunnskap.

Da kan man kaste loss med litt mer euro i lommeboka og en fornuftig rute som er planlagt i ro og mak. Det kan bli en riktig hyggelig hentetur/ferie nordover. Nå ligger det heller an til å bli bare stress og problemer.

 

Screenshot_20220723-014412-01.jpeg.6620019856afd0deff5130e7af68fa80.jpeg



×
×
  • Create New...