dude
Sjå på disse to ja..
Trodde det først var bare noen som hadde det gøy med å se hvor langt de kunne få oss til å bli med på liksom "eventyrreisa.".
Men så viser det seg jo at det virkelig er noen som prøver å komme seg ut av "drittmiljø" de har vært i tidligere, med stoff og hvem vet hva.. Jeg har bare sett en av episodene deres på watch, har ikke sosiale media. Men det verifiseres med et par kjappe googlesøk.
De har satset alt se hadde på dette, om det er arv, og/eller eiendomssalg. hoppet ut i det med begge beina, og som de sier Do it or die trying! Dessverre er det ofte Einstein har noen poenger i sine teorier. Slik som at man ikke kan løse problemer med samme tankesettet som skapte dem. Manglende impulskontroll og konsekvenstenkning går dessverre ofte ikke bra. Men, når det er sagt. noen har det gått riktig så bra for også! Til tross for, heller enn på grunn av.
Likevel, når noen går så heilhjerta inn for å finne på noe annet enn å fortsette med kriminalitet, stoff og svineri bør de applauderes fram, og gies best mulige råd av oss underveis :-) Å bli dømt Nord og ned, eller ledd av, eller fortalt at de aldri kommer til å lykkes, har de nok dessverre hørt hele livet, og trenger ikke mer av det nå som de gjør et hederlig forsøk. De vet selv at de har alle odds mot seg nå, men prøver som de sier, å ikke gå til høyre som før, men til venstre. Vi kunne sikkert alle gått feil noen gang.
De burde blitt der nede de er, funnet en rimeligere plass å ligge enn midt i Marseille, og kanskje fått båten på land og stellt den opp slik de planlegger. Både pusse opp båt, lære seiling, i best mulig forhold, samt miljøet de ikke vil hjem til på flatbygdene taler for at de får det bedre der nede. Ett år, kanskje mer.
Om de har faste månedlige kunstnerpenger, samt at de kanskje kan få inn litt fra Patreons, Youtubekanal, Gofoundme, Spleis, eller tilsvarende, som jeg har sett flere håpløse prosjekter blitt hjulpet med. Bør dette kunne gå meget bra, og de bø hjelpes med det. og gies gode råd av oss, ikke fordømmelse og kritikk.
Min mening. kan noen formidle det til dem :-)