Jump to content

Edit History

dude

dude

Bergen skrev for 1 time siden:

Jeg tror ikke det er en vridbar propell, men en Max-prop eller lignende som vrir bladene under seiling for å begrense motstanden. Men et bilde av motor og gearkasse vil jo enkelt avklare dette.  

Det kan godt være en slik ja. jeg har ikke facebookprofil, så er litt tilfeldig hvilke av disse klippene de legger ut jeg får sett.. så bare at pitchen på propellbladene endra seg da han stod å fikla med propellen på ene videoen, slik de typisk gjør på en vridbar propell. Jeg har ikke erfaring med slike Maxprops, trodde de var som en foldepropell, men har lest meg opp litt nå og ser at de endrer stigning på propellen utfra bosset ved drift via tannhjul, så da er det sikkert girkasse på Jupiter likevel. best å ikke forvirre dem mer enn høyst nødvendig :-),

 

Men ellers så er der jo to styreposisjoner, så det var snakk om ett eller anna man måtte slå over når man gikk fra den ene til den andre posisjonen, så det kan jo være at det ikke nødvendigvis er selve giret som er ødelagt, men at de bare må finne betjeningsmåten.

dude

dude

Bergen skrev for 1 time siden:

Jeg tror ikke det er en vridbar propell, men en Max-prop eller lignende som vrir bladene under seiling for å begrense motstanden. Men et bilde av motor og gearkasse vil jo enkelt avklare dette.  

Det kan godt være en slik ja. jeg har ikke facebookprofil, så er litt tilfeldig hvilke av disse klippene de legger ut jeg får sett.. så bare at pitchen på propellbladene endra seg da han stod å fikla med propellen på ene videoen, slik de typisk gjør på en vridbar propell. Jeg har ikke erfaring med slike Maxprops, trodde de var som en foldepropell, men har lest meg opp litt nå og ser at de endrer stigning på propellen utfra bosset ved drift via tannhjul, så da er det sikkert girkasse på Jupiter likevel. best å ikke forvirre dem mer enn høyst nødvendig :-),



×
×
  • Create New...