Jump to content

Yamarin 63 DC - erfaringer?

Trondken

Recommended Posts

Buster L Mercury skrev for 21 timer siden:

Jeg kjenner ikke den modellen, men både Yamarin og Yamaha er jo bra kvalitet, og båten passer vårt klima. Jeg har en Yamarin 59 DC med Yamaha 115, bare gode erfaringer å melde.

Med garanti og reklamasjonsrett burde det ikke være for ille de første 5 åra iallfall. Leser stort sett at det er både god båt og god motor, så satser på at det går bra. Blir splitt ny båt i slutten av april ??

Trondken skrev On 11.3.2022 at 19.58:

Bump - noen som vet lysåpningskrav for båtplass til denne? 2,35 på fenderlista - går det da med 2,55 lysåpning ?

Da har du 10cm på hver side pluss det båten går innover under listen.  Bør gå fint om det ikke er så mye bølger der du legger til. 

Trondken skrev On 11.3.2022 at 19.58:

Bump - noen som vet lysåpningskrav for båtplass til denne? 2,35 på fenderlista - går det da med 2,55 lysåpning ?

Hadde en gang en Askeladden 605. Mener den var ca samme bredde som din på fenderlist. Hadde lysåpning på 2.50. Gikk greit det, selv om ikke et var så mye og gå på+ det var ei "stille" båthavn.

Swingswong skrev 18 minutter siden:

Da har du 10cm på hver side pluss det båten går innover under listen.  Bør gå fint om det ikke er så mye bølger der du legger til. 

LM 605 skrev 2 minutter siden:

Hadde en gang en Askeladden 605. Mener den var ca samme bredde som din på fenderlist. Hadde lysåpning på 2.50. Gikk greit det, selv om ikke et var så mye og gå på+ det var ei "stille" båthavn.

Takk. Det er ofte godt beskyttet der, så da bør det gå. Så får jeg evt se om de har en hakket større tilgjengelig ?

Broderen har en 2021 63 DC som landstedsbåt på sørlandet. Jeg har ikke prøvd den selv, men i følge han "så er den mer fortung enn han er vant til" uten at jeg kan forklare det nærmere. Trimplan er og et must da den lener seg mot vinden. Utover det så tar den sjøen godt og han er veldig fornøyd.

Mort1 skrev for 22 timer siden:

Jeg vurderer selv Yamarin som neste båt. Har du noen eksempler på typiske reklamasjoner?

En forhandler jeg snakket med nevnte at "pynte vinduene" på sidene var dårlig limt og at enkelte måtte limes på nytt. Ikke utenkelig at dårlig lim kan føre til problemer andre steder.

Samme forhandler nevnte at med båten full av gjester kom det vann inn i cockpit fra dreneringshullene. Det indikerer nok at dreneringen ligger veldig nære vannflaten. Uten at det egentlig er en reklamasjonssak

happy Sailor skrev for 10 timer siden:

En forhandler jeg snakket med nevnte at "pynte vinduene" på sidene var dårlig limt og at enkelte måtte limes på nytt. Ikke utenkelig at dårlig lim kan føre til problemer andre steder.

Samme forhandler nevnte at med båten full av gjester kom det vann inn i cockpit fra dreneringshullene. Det indikerer nok at dreneringen ligger veldig nære vannflaten. Uten at det egentlig er en reklamasjonssak

Nå skal der vel være stengekran på "selvlensingen"/drenering av vann, på disse båtene. Denne kan jo stenges under bruk med f.eks. mye vekt i båten, og åpnes igjen etter bruk.

Har selv hatt 2 Yamarin 75BR. 
Den første 2018 mod, minst 10 reklamasjoner. Fikk ny 19 mod da Yamarin hadde brukt feil bunnstoff( beregnet for alu, men de klarte ikke primejobben). Båten fikk store tæreskader.

Ny 19 mod hadde Alusafe og hvit innerliner. Bedre båt men hadde flere reklamasjoner her og.

Heldigvis kjøpte jeg via en solid og trygg forhandler som var behjelpelig.

Solgte båten når den var i orden.

Ellers leser jeg endel på Yamarinforum.

Ser 88 dc (19 mod)som er omlevert pga mange feil. Lekkasjer på andre modeller. Med andre ord dårlig kvalitet fra fabrikk.

Og ja, jeg vet at Yamarin har vært plaget med mye reklamasjon. Tror det ble bedre fra 2020 og før 2011.

Om andre båtmerker er mye bedre vet jeg ikke.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...