Jump to content

Hjelp til pris på PIONER MULTI III M/60 Yamaha

mrtiger

Recommended Posts

Hei,

håper noen kan gi meg en pekepinn på hva jeg kan få for en PIONER MULTI III M/60 HK Jamaha motor.

båt og motor er fra 2018 og har vært lagret på båthotell på vinterhalvåret.

Det er med bred styrekonsoll og 2 sittebenker foran. Det er også ryggstøtte bak og vindskjerm med bøyle.

har prøvd å søke på Finn, men der finner jeg bare nye.

Ser at jeg ikke har helt riktig overskrift da det ikke er lov å bruke ord som «hjelp»

men, jeg klarer ikke å redigere dette nå.

Det skal også være Yamaha og ikke jamaha;)

hvis en moderator kan ordne dette, hadde jeg satt pris på dette.

Overskrift; du kan bare redigere i 2 timer etter posting, men nå ser alle at du har forsøkt å rette opp, så det går sikkert bra for denne gang.

Det er ikke så ofte å se Multi III ute på Finn.no så det er ikke så lett å finne gode referanser. Det er en båttype med få konkurrenter og med et "smalt" marked.

Ingen grunn til å gi bort denne båten, om du har tid til å bruke litt tid.

Bruk tid og kløkt på annonsen og ta gode bilder. Det gjør veldig mye med inntrykket og kjøpelysten hos dine potensielle kjøpere.

Ta forbehold om å forkaste ethvert bud og bruk "selges xxkr, eller bud over"  så er det mindre viktig hvor du starter...

Dessverre så vil mange mange av hendvendelsene du får være fra "gribber", det er slike som starter veldig positivt, MEN lever av å rakke ned på båten din til du nesten får inntrykk av at du bør betale kjøper for å overta båten din... de jobber ofte i par, en ringer og påpeker alt han "synes" mangler av utstyr, og sutrer over antall timer, og hvor mange kjente feil det er på den motoren og at det har vært nestenulykker med den båttypen osv... også får du et latterlig skambud.

Dagen etter ringer en fra et annet nummer og sier han har en annen båt av samme type på hånda og gir ett bud litt over duden fra igår, og gir deg 10min på å bestemme deg. Råd: Hold deg unna slike.

Husk å oppgi full motorkode, bruk synonymer slik at det er størst mulig sjanse for at folk som søker finner din annonse. Jeg tror mer enn 50% av dine potensielle kjøpere har autosøk på den båten, så teksten er viktig.

Få hjelp til å ta fine bilder om du ikke er veldig dyktig selv. Ikke tenk så mye på hva du mener er viktig, dokumenter hele båten din, kanskje kjøperen må kjøre 70 mil for å hente. Er ikke bilder og tekst topp da så er det ikke sikkert han/hun gidder å ringe en gang...

Om du har et godt forhold til merkeforhandler kan du jo spørre hva han kan gi i innbytte og på den måten få et hint om markedspris.

Dette ble ikke svar på akkurat det du spurte om men jeg håper det kan hjelpe deg i prosessen...  Lykke til :thumbsup:

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...