Rookie_332 Startet 11.Mars.2022 Link til dette innlegget Startet 11.Mars.2022 Ergo tenker å kun bruke landstrøm til å lade mine nye litium batterier da jeg kan stille på laderen til litium lading men da har jeg ett kanskje problem opp mot start og thrustere som er agm da jeg drar ut agm fra strøm laderen grunnet ladestrømmen da er tilpasset litium lading. Ergo dynamo vil da lade båten litium og agm banken mens kun landstrøm lader litium. Hører att dette er en bra løsning da du får kjørt lading effektivt på landstrøm men du har dynamo på alle og du bruker jo kun start når du starter og samme med thrustere kortvarig bruk ergo dette vil bli ladet fort på dynamoen . Hva sier dere.....er det noe jeg ikke tenker på her eller er dette smart ?? Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 11.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2022 Kjøp en DCDC lader Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 11.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2022 Swingswong skrev 56 minutter siden: Kjøp en DCDC lader Ok hvor setter jeg den og hvordan virker den Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 11.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2022 Virker som en vanlig lader som starter når båten starter. Denne setter du mellom start og forbruk sånn at de er skilt. Du må ikke koble lithium sammen med agm uten å skille disse. Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 11.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2022 Her ser du koblingsskjema https://www.victronenergy.com/blog/2019/10/10/new-product-orion-tr-smart-dc-dc-charger/ kobles mellom start og forbruk. Den vil da lade lifepo riktig og ikke overbelaste dynamoen såfremt den gir mer enn 40A Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 11.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2022 Ok takk for info begge , dc dc som vist over mellom start batteri til forbruk litium og så som jeg har planlagt kobble lading av agm vekk fra landstrøm og kun lade litium der . Høres det riktig ut ? Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 11.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2022 Da lar du bare laderen stå på amg batteriet så lader dcdc fra det til lifepo. Husk å kjøpe smart utgaven. Da kan du stille inn laderen via an app. Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 11.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2022 Swingswong skrev 22 minutter siden: Da lar du bare laderen stå på amg batteriet så lader dcdc fra det til lifepo. Husk å kjøpe smart utgaven. Da kan du stille inn laderen via an app. Ah ok selvfølgelig ?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.