Jump to content

Båtlivet over…?

Tranen2

Recommended Posts

Bruker du 1000 liter drivstoff i sesongen, dette til 7 kr mer enn i fjor, vil det utgjøre 20 kr pr dag i bøssa i 1 år.

Tips, i nettbanken kan en legge en avgift på kortbruk som en kan f. Eks sette inn på båtkontoen.

Ingen er glad for ekstra kostnader på drivstoff,  ikke jeg heller?

Det er moro å se hvordan et tidsriktig filosofisk spørsmål om fremtidens båtliv avstedkommer morsomme personangrep, «dissing» av politiske parti og fremheving av egen fortreffelighet - i stedet for å forsøke å se det som kommer ifm. bruk av fossilt drivstoff til personlig hygge. Jeg visste at båtfolk kunne ha kort nese, men ikke så kort! Ikke alle, selvfølgelig, men mange. Fremtiden vil vel kanskje komme som et sjokk? Med ankerdrammen skålende inn i solnedgangen kommer kanskje tanken: «hva var det som skjedde...?» :-)

Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly.

Maika skrev On 14.3.2022 at 20.55:

Folk med stemmerett har denne gangen heldigvis i større grad valgt det som faktisk er best for både folk fles og klima ;)

Hvis høyere avgifter på drivstoff er best for klima hadde Erna større planer enn dagens regjering.

De som fylte opp i fjor har tjent gode penger i løpet av vinteren.

Bare å gange opp antall liter på tanken med prisstigningen.

Bedre investering enn det meste annet :thumbsup:

Otto R skrev for 17 timer siden:

Det blir mer ren seiling i sommer vil jeg tro:sailing:

Jeg fylte også opp tankene i fjor høst så da er det bare å få av vinterburkaen og gjøre klar for ny sesong.

Hilsen

Lurvetass

For å filosofere litt over emnet,så må en vel prøve å tenke litt nytt. Det er vel det som er filosofi. Ser for meg en overgang til treflåter,trukket av svaner. Miljøriktig,og vakkert. En trenger ikke nødvendigvis dra så langt,og i likhet med seildrift vil det nok være en fordel å ha vinden på sin side når en skal hjem søndagen. Her er imidlertid noen hindringer som må løses. Hvordan ser man om svanene har det bra?  Evt.Årskontroll av disse? Hvor mange svaner pr mann? Hva gjør en med svanene i ukedagene? Må disse registreres? Blir vanskelig å finne igjen en stjålet svane uten reg.nr. Kan en dra en svane opp av brønnen på sabbaten om den har fløyet feil? Mye å filosofere videre på her.

Martine29 skrev 4 minutter siden:

Mye negativt på båtplassen om dagen. Det er vel ingen som absolutt tvinger oss til å ha båt vel...

Enig, få på det positive. Jeg kom meg på vannet i går, sitter her i båten og koser meg nå. Ubetalelig og godt for sjelen ! Båtkontor i morgen.

Noen båtvenner var samlet på en på en av holmene utenfor byen.

Vi hadde noe leskende i glasset og stemning var god.

Da kom det fra en av damene  : Nå er jeg rik !:smiley:

Det var treffende sagt- her kunne vi sitte ute  og nyte den norske sommeren - og det beste av alt-  opplevelsen var like god uavhengig om du hadde stor eller liten båt.

PS! Sommeren nærmer seg raskt:thumbsup:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...