Jump to content

Hvordan slippe måker på kalesje

btt

Recommended Posts

Få tak i en hegre. 

Er en mannevond jævel som bor i havna her som jeg kaller for messerschmidt'n, og den fores jevnlig. 

Makan til hissig måkejager har jeg aldri sett, har ikke sett en flekk på noen kalesjer siden den kom hit for ett par år siden. Den ligger igjen noen saftige ruker på bryggene, men de regner bort eller så taes de med hageslangen. 

Måkene svinger godt utom så ikke gamle messy går på vingene med ladde kanoner, de tør ikke komme innom lenger. 

Redigert av Taskeladden (see edit history)

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Ei stang foran og bak. tre ei sene i mellom og knyt på remser med plastikk tett som beveger seg hele tiden i vinden!  Det er det eneste som hjelper. og veldig fort gjort å sette opp, når man er bortte fra båten en stund

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

mrmartin123 skrev 24 minutter siden:

ha sånn snurre ting oppå toppen. hjelper veldig. har ikke hatt noe møkk på taket etter jeg skaffet meg den:thumbsup:

IMG_1646.jpg.99ccb6b768c5e2f0a8c6e37960e69998.jpg

Beklager, men denne måkejageren har jeg (nesten) ingenting tro på. Ser mange bruker denne i båthavnene her sørpå, men til ingen nytte. Måkene sitter under, eller over, like mye skitt på kalesjene uansett. Er der lite vind så står jo disse stille. Har til og med sett måker som sitter og "stopper" denne konstriksjonen med kroppen, og driter like mye på kalesjen, uansett. Andre bruker plast-ormer, eller noen trer sen/tau over med div. remedier hengende og flakse, til stort sett ingen nytte. Det eneste som vel hjelper er å legge en form for presenning/duk over hele kalesjen, men den må jo bindes godt slik at denne ikke ligger å gnaver på kalesjen, eller blåser av i vinden. 

Joda, den hjelper. Men som sagt, det må blåse.

For et par år siden glemte jeg å sette den på etter å ha vært på tur ei ukes tid. Etter ei uke var kalesja helt full av måkeskitt. Jeg spylte den rein og satte på måkejageren. Etter det fikk kalesja det mye bedre resten av sesongen.

Har du båten i havn med andre båter, ber du ledelsen om å få båtplass ved siden av den høyeste båten :wink:. Da sitter måkene på fly-kalesja eller targaen på den båten og skiter. Jeg vet av erfaring. Hadde høyest båt på brygga en periode, og det var kun jeg som måtte vaske båten hele tiden..

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Faxen skrev 8 minutter siden:

Jeg hadde måkejager på båten. I en lett bris gik jageren sakte rundt. En måkesatte seg og hoppet opp hver gang den svingte rundt.:confused:

Jeg så en gang en måke som satt oppå jageren og kjørte karusell! Artig syn!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...