Luckystrike Startet 14.Mars.2022 Del på Facebook Startet 14.Mars.2022 Har prøvd å bli klok på om det var noen som har gjort erfaringer med dette produktet. Nå står båtpussen for tur og jeg har bestilt Recoseal og vil gi det en sjanse. Har ei båtside som har fått litt gnag av fendere og er ellers litt matt. Både den blåe gelcoaten og det hvite blir ikke skikkelig dypblank. Har prøvd det meste av polering og rubbing uten å få tilfredsstillende resultat. Det er merkelig at det er ingen treff på nettet med dette produktet utenom annonse. Er det ingen på forumet som kan gi en oppdatert erfaring på om dette er så fortreffelig som videosnutten viser…? Varer det etter ett, to år?Eller er det bortkastet båtpenger? Heller bruke pengene til å fylle tanken..😉? Sitér dette innlegget Link to post
Princess V48 Svart 14.Mars.2022 Del på Facebook Svart 14.Mars.2022 (redigert) Hvis du kan stå inne med sinnsykt godt lys er det sikkert mulig å få bra. Jeg smurte på 4 flasker på vår 48 fots båt ute i litt dårlig lys og la nok derfor litt mye. Og sliter fortsatt med å få bort restene. Skal ALDRI bruke dette igjen hvis jeg ikke kan stå inne i støvfritt rom med MYE lys. Mitt inntrykk er at den suger litt møkk også så bot gelcoat gulner. Året etter var det så dårlig at jeg våtslipte hele båten utvendig med 1000 papirer og opp. Brukte minst 80-120 timer på den jobben så jeg anbefaler at du prøver mye annet først😅 Edit: Jeg har igjen en flaske som gis bort mot henting. Har du sjansen ville jeg returnert produkter og bedt noen som kan polering prøve. Evt bruke pengene på våtslipe puter og rubbing. Redigert 14.Mars.2022 av Princess V48 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Luckystrike Svart 14.Mars.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mars.2022 Takk for nyttig info. Våtsliping og etterarbeid er ikke det jeg vil bruke tid på..Dessuten ikke trygg på slike prosedyrer heller. Om resultatet ble så dårlig er vel alternativet med litt matt båt bedre. Står inne, men lyset er ikke det beste i en stor kjellerhall. Har bestilt det gjennom firma som lagrer båten, så det må vel være mulig å kansellere. Sitér dette innlegget Link to post
Princess V48 Svart 14.Mars.2022 Del på Facebook Svart 14.Mars.2022 Du risikerer hvert fall masse etterarbeid. Jeg ville heller betalt noen for en rubb/polerings jobb som kan det. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 14.Mars.2022 Del på Facebook Svart 14.Mars.2022 Har brukt Recosil på flere båter,med greit resultat.Det bør rubbes før påføring,avstøves før påføring.Det er et belegg som legges på gelcoaten, tåler liten slitasje. Sitér dette innlegget Link to post
Luckystrike Svart 15.Mars.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2022 Det så jo veldig nice ut😊 Skroget mitt er ikke fullt så matt. Men rubbing og polering har ikke fått fram den dype glansen du har. Tåler liten slitasje skriver du. Betyr det kort holdbarhet ? Blir litt kostbart om en skal gjøre det hvert år. Holdt det med ei flaske ? Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 15.Mars.2022 Del på Facebook Svart 15.Mars.2022 Meiner det gikk litt over ei halv flaske.Er effektivt på mørke felt.Smurte på en blå Utteren uten forarbeid,ser greit ut etter 2 år. Der er et belegg som ligger utpå coaten,det vil slipes vekk med mekanisk slitasje. Kjenner ikke til langtids virkning,men kan det vare noken år,så er det vel rimlig Sitér dette innlegget Link to post
Luckystrike Svart 15.Mars.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2022 Smurte du på den hvite gelcoaten også? Princess v48 nevner noe om at det gulner. Der slitasjen er ser det ut som flakna klarlagt og blir stygt? Det er vel det som evt gjør at en fristes til å slipe vekk alt igjen. Varer det mer enn 2 sesonger er det vel verdt det on resultatet blir bra. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 15.Mars.2022 Del på Facebook Svart 15.Mars.2022 Har hatt på det kvite på radarbøylen på min båt,smurte på uten å rubbe såg ut som det trekte inn.Rubba å polerte etterpå,blir 2 år siden,ser forsatt bra ut,har ikke gulna Hadde og på ei eldre Trommøy 23.Hadde på uten å rubbe,såg veldig bra ut,men det var ikke fint etter noken måneder.Må nok slipes før påføring av ny coat. Er greit å bruke der det er vanskelig å få fint resultat med polering Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.