Jump to content

Nedre feste til ror (seilbåt)

MB Sofie

Recommended Posts

Er det noen her som aner hvor man får tak i nytt slikt feste som dette? Jeg aner ikke hva det heter engang. 

20220314_172637.jpg.d1cf187bd3bdda3b7bf42af3e8044081.jpg

Er en smule slark i dette festet hos meg å jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal løse det. 

20220314_172447.jpg.0477c74cdaf59afc028e4acabd9bf91c.jpg

Skynd deg om bord, så kan vi ta oss god tid. 

Er ikke sikker på hvordan roret sitter på denne båten. Ville som nevet vært nyttig å vite hva slags båt det er. Men, er du sikker på at slarken skyldes akkurat dét festet? Kan det være en nylon-bøsing lenger oppe på stamen (f.eks. rett over endestykket på rorstammen) som er synderen? Isåfall er det jo den som skal byttes.. 

Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet!

En mulighet er å finne en plastrør med passe godstykkelse og diameter, evt lidt mindre diameter enn akslingen, og bruk det som foring. Kap røret på lengden og splitt røret på langs. «Åpen» røret og tving det over akslingen. Der er så liste bevegelse i et ror at det er av mindre betydning at røret ikke slutter tett rundt akslingen.

God morgen.

Jobb, jobb, jobb... tenk så mye jeg hadde fått gjort om jeg ikke hadde en jobb? :giggle: men da hadde jeg ikke hatt råd til båt heller...
Dette er en Willing 31. Roret sklir igjennom 3 fester nedover og holdes på plass oppe og nede. Midtre feste er bare for støtte. 
Har tenkt å prøve å lage en foring av PEM rør. Finnes en som er 25cm utvendig og er 2mm tykk, så får håpe det kan gjøre susen. 

Skynd deg om bord, så kan vi ta oss god tid. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...