axs Startet 14.Mars.2022 Del på Facebook Startet 14.Mars.2022 Har en Osvik 36/40 fot aluminiumsbåt. Motoren (Volvo Penta TMD 100 A -1985) er skadet/ødelagt. Lurer på om noen har erfaring med å få motoren ut av en slik båt. Er det mulig å gjøre uten å sveise? Demontere i deler? Osv… Det ser nemlig ut som om døren fra bakdekk ikke er bre nok… Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 14.Mars.2022 Del på Facebook Svart 14.Mars.2022 @Sjeldenutpå mener jeg har gjort det her. Han tok den ut og inn bakdøren mener jeg. Sitér dette innlegget Link to post
aebi Svart 14.Mars.2022 Del på Facebook Svart 14.Mars.2022 Mener at disse båtene ble laget slik at motor kunne løftes opp i hovedlugar for deretter å dreies 90 grader og deretter heves videre gjennom takluke på flybridge. Sitér dette innlegget Link to post
axs Svart 14.Mars.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mars.2022 Ingen takluke på min flybridge… Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 15.Mars.2022 Del på Facebook Svart 15.Mars.2022 Stemmer det eg har bytta maskin. Av med kjølere og manifoiler så gikk min motor rett ut, ford. Satte inn yanmar. Langt enklare å skru av litt på motor enn å kappe hull i taket. Eg låg på sjø slik at kranbil kjørte jib rett inn døra. Min båt har "halvannen dør" , måtte skru av dørhengslene. Det var bare millimetre. Måtte stroppe motor tett på jibb. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.