Jump to content

Skal ha ny gjennomgående svinger, bør jeg fjerne den gamle?

Mjøsfarer

Recommended Posts

Denne svingeren er utrangert og skal erstattes med ny. Jeg hadde håpet at jeg kunne bruke opp igjen hullet, men det ser vanskelig ut da den nye trenger et rundt hull og den her ser ut til å ha en gjennomgående brakett formet som et ruterkort. Jeg ser for meg 3 alternativer: 1. fjerne dagens svinger og lage nytt hull på samme plass og tette rundt. 2. Lage nytt hull i nærheten og la den gamle stå som den er. 3. Lage nytt hull i nærheten, og fjerne den gamle for så å tette igjen hullet. Hva ville folket på Båtplassen gjort?

28A50FAD-09B6-493B-BE22-09913DF84A0A.jpeg

779A9D86-129A-4C97-A825-58CF96E1CFEF.jpeg

D20A22E0-E0F6-49D0-932C-1F667788C452.jpeg

Mjøsfarer skrev 13 minutter siden:

Denne svingeren er utrangert og skal erstattes med ny. Jeg hadde håpet at jeg kunne bruke opp igjen hullet, men det ser vanskelig ut da den nye trenger et rundt hull og den her ser ut til å ha en gjennomgående brakett formet som et ruterkort. Jeg ser for meg 3 alternativer: 1. fjerne dagens svinger og lage nytt hull på samme plass og tette rundt. 2. Lage nytt hull i nærheten og la den gamle stå som den er. 3. Lage nytt hull i nærheten, og fjerne den gamle for så å tette igjen hullet. Hva ville folket på Båtplassen gjort?

28A50FAD-09B6-493B-BE22-09913DF84A0A.jpeg

779A9D86-129A-4C97-A825-58CF96E1CFEF.jpeg

D20A22E0-E0F6-49D0-932C-1F667788C452.jpeg

Ser ute som det er denne giveren du har

https://www.brommeland.no/fiskeri/fiskeleting/svingere/koden-td-500t-3b-50/200-khz-b-thru-hull

skru løs og fjern foringen ute og inne ,inn med ny giver ?

zipp skrev 20 minutter siden:

Ser ute som det er denne giveren du har

https://www.brommeland.no/fiskeri/fiskeleting/svingere/koden-td-500t-3b-50/200-khz-b-thru-hull

skru løs og fjern foringen ute og inne ,inn med ny giver ?

Ja det hadde vært absolutt det enkleste! Grunnen til at jeg stusset er at det ser ut til at foringen på innsiden har samme form som på utsiden. Jeg kan ikke skjønne hvorfor den skal være det hvis den ikke er

gjennomgående. 

Mjøsfarer skrev 8 minutter siden:

Ja det hadde vært absolutt det enkleste! Grunnen til at jeg stusset er at det ser ut til at foringen på innsiden har samme form som på utsiden. Jeg kan ikke skjønne hvorfor den skal være det hvis den ikke er

gjennomgående. 

Helt normalt at foringen er lik på utsiden og innsiden. Den deles i 2 når den blir montert , får da samme vinkelen på foringen ute og inne 

zipp skrev for 1 time siden:

Helt normalt at foringen er lik på utsiden og innsiden. Den deles i 2 når den blir montert , får da samme vinkelen på foringen ute og inne 

Aha, ja det virker logisk. Svingeren som skal inn skal brukes på en Raymarine A128, og lurer på å bruke Raymarine CPT-110 eller en Raymarine P319. Har ikke helt klart for meg fordeler og bakdeler med dem enda, så må nok lese meg opp litt. Hvis jeg kan bruke opp igjen samme hullet eller borre et litt større så blir dette plankekjøring. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...