Jump to content

Sørvis på rundt 15 år gammel E-Tec 60 - er det noe spesielt jeg bør være klar over?

Mastiff

Recommended Posts

Broderen har kjøpt en båt med en E-Tec 60, tipper den er fra rundt 2005. Men det sjekker jeg nærmere på serienummeret når jeg kommer så langt. Den har ikke vært kjørt service på et par år, men virker ellers helt grei. Er det noe mer jeg bør gjøre på den enn å bytte olje på undervannshuset, anoder, plugger, bensinfilter (regner med at den har et innvendig, som de fleste jeg har vært borti før) og impeller? Impelleren er ifølge forrige eier ikke byttet på en del tid, så det er like greit å få gjort det, så holder den noen år til.

Takk, det der var rimelig sprøtt... Aldri vært ute for det på noe som helst jeg har gjort før, verken bil, båt, moped, motorsykkel eller gressklipper! :eek: Hvor nøye er motoren på momentet? Jeg er vant til den gode gamle med å stramme for hånd og så legge på 3/4 omdreining med nøkkel. Men jeg bruker nesten alltid NGK plugger, det virker som om E-Tec skal ha Champion. Får se hva Boatparts har.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...