Jump to content

Gode spisesteder Oslofjorden for båtfolk

El barco de Sol

Recommended Posts

Faxen skrev 1 time siden:

Det er flere restauranter rundt der. I Horten altså.

Ja, men den er den eneste som er bemerkelsesverdig god. 
Har forsøkt et par andre, helt ok, men også helt ordinære og litt kjedelige.

Ellers:

Son:
Sjøboden har vi både hatt flaks og uflaks på. Antar det kommer an på kjøkkensjefen. 
Maten holder tidvis veldig god standard. Personalet på sommeren er like varierende som maten. Noen ganger veldig bra, noen ganger helt håpløse.

Solsiden er standard, men helt ok.

Ellers hører jeg gjerne også fra andre - synes ikke vi har hatt mange gode resturantopplevelser langs kysten :)

Takk for svar så langt. I Son på kafe Oliven:  indrefilet på kullgrill anbefales.

Kystkroa Manstad: bra men begrenset utvalg.

Seilerkroa på Hankø og Engelsviken: bra,begrenset utvalg.

MÅ man til Smøgen for å få skikkelig sjømat? Vestsiden av fjorden har jeg besøkt for lite til å kommentere. 

Ytterst på Tjøme har du flere muligheter hvor det er gode gjestehavner i kombinasjon med gode restauranter. 
- Scandic Havna Hotell nesten ytterst i Røssesundet er godt kjent for lun og rolig gjestehavn når syd/vesten drar på. De er også (i hverfall tidligere) kjent for god restaurant og godt kjøkken.

_ Verdens Ende har vel kanskje Oslofjordens mest spektakulære restaurant oppe på svaberget bak det gamle vippefyret. Spiste der en gang for 3 år siden og fikk fantastisk god mat. Ikke billig - men kjempegod og utmerket service.
God gjestehavn med de fleste fasiliteter og godt beskyttet bak solid steinmolo her også, men temmelig tettpakket i ferietiden. Fantastiske turområder for de som liker å røre litt på seg.
- Krukehavn ytterst på Hvasser med restauranten Den Blå Brygge.
Har ikke spist her selv, så jeg kan ikke uttale meg om mat og service. Greit med gjesteplasser på flytebrygger, Endel bølger fra trafikken i Sandesund.
Populær drivstoffstasjon inne i Krukehavn hvor de brukte å ha konkurransedyktige priser. Pizzasjappe med utepils som nærmeste nabo.
I Vrengensundet ligger restauranten 8 Glass som mange skryter av. Felles brygge med drivstoffstasjon med samme prisnivå som Kruke. Vet ikke om det er noen gjesteplasser her, men det finnes noen på Mågerø Marina som ikke er så langt unna.

Lykke til med turen(e) og God Sommer ! 

Redigert av WGM
Skrivefeil (see edit history)

Mye bra her på østsiden av fjorden.

I tillegg til Engelsviken er jo en av Norges beste fiskerestauranter i Fredrikstad.

https://restaurantslippen.no/

Og ute på Skjærhalden ligger Første Reis som også får mye skryt.

https://www.forste-reis.no/

For ikke å glemme gjestgivern: https://www.hvalergjestgiveri.no/

Ikke helt ved vannet, men hadde en utrolig opplevelse med mat og vinpakke hos han for noen år siden.

Hilsen

Lurvetass

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...