bjoris
Jeg har både motorbåt og seilbåt. Sistnevnte blir bare brukt i regatta, men nå har vi oppgradert fra B/One som er en stor jolle, veldig moro, men ikke mulig å overnatte og J80en forventer vi er mye bedre i kuling med store bølger. Vi har kjøpt en i Oslo, planen var å hente den med bil på henger og kanskje blir det slik også, men vi har begynte å tenkte på å heller seile den rundt i uke 19.
Det er ikke store båten, den har ikke sprayhood så det kan bli en veldig kjølig tur. Fordelen er at vi er langs kysten og går vi lei, kan vi hente den på henger, vi har tilgang på henger fra ut i mai en gang.
Vi er begge erfarne seilere så selve turen er jeg ikke så bekymret for, men vi trenger godt vær skal det bli annet enn bare ett slit, det har jo en lei tendens til å blåse fra nord på kysten før sommeren så kan fort bli mye våt kryss. Vel, artig å lufte ideen og høre hva andre tenker om en slik tur...
Når det gjelder sjødyktigheten til denne båten så er den ganske imponerende ifht sin størrelse, gjennomgående mast, blykjøl med 48% ballast. Det er faktisk noen som har seilt den over Atlanterhavet, men det er litt sprøtt syns nå jeg:)