Chiefengineer
Kjetil1 skrev for 11 timer siden:Har så sansen for folk som uttaler seg om noe de ikke vet/har erfaring med ... Man kan faktisk se bort fra innlegget over, bortsett fra siste setning.
Dette ble mye, men klarte ikke å sitte på fingrene når jeg ser noen skrive vås...
Er det "vås" du kaller det når man ikke har eid en slik båt selv men har vært ombord utallige ganger hos bekjente som har denne serien i flere størrelsesvarianter og vet hva Deres oppfatninger om båtene er?
"Rusk" som henger igjen fra båtene var nye?
Nå var vel ingen av disse båtene nye i 2013 da dette ble skrevet, isåfall har man klart å holde liv i "rusket" i svært mange år uten å klare å rydde opp. Noe som vel forteller ganske mye:
Har to bekjente som har hatt 445, den ene kjøpte båten helt ny. Det har vært det reneste marerittene. Elektrisk var det bare rot. Da båten kom fra byggeriet fylte bl.a. tømmepumpa for septik tanken istedet for å tømme den, kjekt det da også avlufting var tettet og tank ble trykksatt... Voldsomt mye arbeid og motbakker før båtene kom opp i ordentlig stand slik de burde vært da de forlot fabrikken.
Kunne ha skrevet mye spesielt om det elektriske anlegget mht slurv og dårlig dokumentasjon på arbeid utført fra byggeriet. Det virket ikke som om noe var funksjonstestet etter kopling før båten ble levert til eier. Så at disse båtene er sikkert i bedre forfatning i dag enn da de var nye, det håper jeg da virkelig på eiernes vegne.
Det har ikke vært feilfritt det som har kommet fra norske båtbyggerier i samme tidsepoke heller. Men muligens enklere å få rettet på.