Jump to content

Vedr. rubbing/polering av gl.fiberskrog.

tom Cognac

Recommended Posts

Jeg lakkerte båten min i fjor og er ikke petimeterfornøyd. Jeg synes jeg ser noen skjolder hist og pist i skroget. Lakkerte 3 strøk med lakken til Dycas/ DEIJSSEL - fulgte boka til punkt og prikke. Mulig jeg er for pirkete :rolleyes: Lurer på om jeg kan rubbe overflaten og deretter pollere? Hva slags rubbing (har skjønt at rubbing finnes i forskjellige grader av "hardhet"/slipeevne) bør jeg bruke - og hvor får jeg evt kjøpt dette? Hvordan polerer jeg etterpå?

jeg tørker ut på land....!

-morten- skrev 10 minutter siden:

Har du bilde?  er dette lakk eller topcoat?

Brukte lakken til Hjem | DYC AS  det er en 2-komp lakk. (går du inn på siden deres/linken her er det båten du ser hvis du klikker på høyre pil i bildet "gjør båten klar for sesongen") 

jeg tørker ut på land....!

altera mulier skrev 27 minutter siden:

Brukte lakken til Hjem | DYC AS  det er en 2-komp lakk. (går du inn på siden deres/linken her er det båten du ser hvis du klikker på høyre pil i bildet "gjør båten klar for sesongen") 

Dette er vel en polyuretan-lakk. Du kan prøve med rubbing + polering, men det er nok vanskelig å bli kvitt skjolder mm. I tillegg er det jo en risiko for at med rubbing vil du slipe gjennom lakklaget. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...