Jump to content

Bytte pakning på pakkboks

Mjøsfarer

Recommended Posts

Har minimal erfaring med aksling, så her må jeg lene  meg på fagfolket. Jeg synes det drypper litt for mye herfra, så noe må gjøres. Har prøvd å skru etter, men synes det hadde minimal effekt. Er det så enkelt som å nappe ut splinten og skru tilbake, for så å pirke ut gammel pakning og sette i ny? Og hva slags pakning skal jeg bruke? Har ikke peiling på hva som sitter der, men pakkboksen er vannsmurt hvis det har noe å si. Båten ligger på land, så ingen fare for at den blir i overkant bløt av prosessen. 

88B0DD60-D70A-4C78-8862-E0F7CE21A1AB.jpeg

Redigert av Mjøsfarer (see edit history)
Mjøsfarer skrev 53 minutter siden:

Jeg synes det drypper litt for mye herfra,

Hva er mye?  

Er det talg pakning skal det drypp et par ganger i min.

Ikke sett den før, men det ser ut som det er mer å å skru inn, men ta et 1/4 tørn om gangen.

trenger ikke legge inn en ny ring før det ikke er mer å skru, ok på vannet.

Pakke om flere ringe bør gjøres på land.  (Ta ut og legge inn nye)

En talg pakk boks som har blitt teitet opp for mye. blir ringene lett brent ( glas har overflate) og tetter dårlig.

Det er lurt å sjekke oppretning. Dårlig oppretting  kan også medvirke til at det drypper mer når en kjører.

image.png.3f18e675efa1edef1709c06245c99711.png

Redigert av Roger jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Takk for svar. Det drypper hvert 5. sekund, så med to sånne i kjelleren så blir det en del liter i løpet av et døgn. For enkelhets skyld så ser jeg at disse pakningene kommer i 3-4 forskjellige dimensjoner, så da får jeg pirke ut og se hva som er mest hensiktsmessig. 

Redigert av Mjøsfarer (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...