RH91 Startet 20.Mars.2022 Del på Facebook Startet 20.Mars.2022 Jeg har prøvd å google meg frem til hva slags maling jeg skal bruke i båten. En gammel snekke som noen tidligere eiere har malt alt ute i salongen (alt treverket) Driver å sliper ned, siden det var sprukket, slitt og fælt. Men hva søren skal jeg male med? Har sett på Nordsjø Husmaling, noen som har prøvd noe lignende? https://www.nordsjo.no/no/produkter/nordsjö-supermatt-husmaling/cccId_1460621 Ettersom et hus står jo i vind og vær. Vet mange anbefaler Shipolin og benga, men skal ikke ha noe som er blankt. Skal ha en matt overflate... Innspill? Sitér dette innlegget Link to post
Fiks Svart 20.Mars.2022 Del på Facebook Svart 20.Mars.2022 Jeg ville brukt produkter som er beregnet for båt, dette fordi husmalinger er beregnet for materialer som har en tørr og diffusjonsåpen bakside som slipper gjennom fuktighet som evt. trekker inn i treverket. Kombinasjonen av bengalack arcanol metallgrunning og shipolin holder også på treverk som er mer eller mindre neddykket i vann hele tiden. Har bl.a. brukt dette systemet innvendig i en robåt både over og under vannlinjen. Dersom du ønsker en matt overflate kan du evt. bruke hvit bengalack arcanol metallgrunning som toppstrøk eller evt. bruke matt bengalack emaljelakk hvis du vil ha flere farger å velge mellom. Sitér dette innlegget Link to post
RH91 Svart 20.Mars.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2022 Selv om det i utgangspunktet ikke skal være i kontakt med vann? Er jo alltid under kalesje (annet enn når den tas ned pga fint vær) Sitér dette innlegget Link to post
Fiks Svart 20.Mars.2022 Del på Facebook Svart 20.Mars.2022 Normalt så er vel dørken i en snekke plassert noe lavere en vannlinjen slik at du må male bordganger som har permanent vann på utsiden. Sitér dette innlegget Link to post
RH91 Svart 21.Mars.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2022 Kanskje litt dårlig forklart, men er typ benkeplate, skapdører, trelister osv osv, ikke noe som er i kontakt med vann på hverken ene eller andre siden. er interiør deler i en glassfiber snekke ;) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.Mars.2022 Del på Facebook Svart 21.Mars.2022 Da ville jeg ha brukt en matt innendørs oljebasert maling. Som F.eks Jotun Lady. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.