Sportswagoneer
Jeg brukte i hovedsak pigg-skiven. Det gikk kanskje noe tregere enn vinkelsliper - men var veldig kontrollert og lett å bruke for en som var uerfaren. Og i stedet for støv overalt på nabobåter etc. kom epoxy og rust av som en slags «sand» som la seg pent ned på plastgulvet jeg hadde lagt ut. Brukte bare vinkelsliper m/flapdisk K40 på for- og bakkant og helt nederst på bulb’en.
Det var stort sett VELDIG lite epoxy der det var mest rust - så årsaken til rusten ligger nok i stor grad der.
Endte opp med å slipe ned til jernet rundt 1/3 av kjøloverflaten tipper jeg. Jeg brukte ganske nøyaktig 4 timer på all slipingen ex. pauser.
Siden det lå så tynt epoxylag kommer jeg til å legge nytt tykt oppå alt. Det er en fordel ved Coppercoat - at det er en epoxy. Man kan slipe over og legge ny epoxy på toppen. Jeg dro derfor til slutt over den gjenværende Coppercoaten med vanlig slipemaskin (K240) også slik at jeg kan få feste til et par lag ny primer…