Jump to content

Hvilken produkter skal brukes for flekking/maling over vannlinjen?

Kaptein Radawa

Recommended Posts

Hei, og takk for svar.

Jeg prøver å gjøre meg klokkere ang vårpussen som jeg skal snart sette igang med, og tenkte å flekke over noen punkter over vannlinjen.

Åssen prosedyrer har dere her? og hvilken produkter bruker dere til dette? Beklager hvis dette har blitt besvart tidligere, men har ikke funnet noe.

Referer gjerne til en god Youtube video eller guid :)

Du må ta rede på om båten har sin originale gelcoat, om den er lakkert på et tidspunkt og om det i så fall er brukt en eller to-komponent lakk. 

Dette er helt avgjørende for å kunne svare på dine spørsmål. 

Jeg vil anvefale deg å gå inn på jotun.no, der finner du mye info  om vedlikehold av båt. Din lokale fargehandler bør også ha kunnskap om dette, men som nevnt må du vite hva du har med å gjøre. 

Redigert av Lazyjack (see edit history)

Hva er det du skal "flekke over", fine riper, små sår i gelcoat eller kanskje dype hakk inn i glassfiberen? Arbeidsmetode er litt forskjellig ut fra hva skaden består i. Men alt lar seg fikse.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Tenkte å flekke over fine riper/slitasjeskader (for store til å poleres vekk), ikke skade på gelcoat eller glassfiberen.

etter det jeg vet så er det den originale gelcoaten som er på denne, men den har blitt malt over tidligere. Prøver å finne ut om det er blitt brukt en eller to komponent.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...