Ask Startet 22.Mars.2022 Link til dette innlegget Startet 22.Mars.2022 Hei. Eg vurderer å kjøpa system for sporing av båten/båtane. Er det einkvan som har erfaring, og kan tilrå, eller rå ifrå, typar/merke? Det er viktig at greiene er lette å setja opp, og lette å bruka. Låge månadsutgifter er heller ikkje nokon ulempe. Eg er takksam for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 22.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2022 Synes denne ser spennende ut men har ingen erfaring med den. Billig i bruk iallefall. https://www.thansen.no/camping/sikkerhetsutstyr/gps-sporing/gps-tracker-cobblestone-abonnementsfri/n14737/pn981501/?gclid=Cj0KCQjw5-WRBhCKARIsAAId9FkzsYK6JmwUA_oW09izcxYmWdKiy_-YxOjGr6d4l522x-CdFmrjsukaAmwwEALw_wcB&gclsrc=aw.ds Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 22.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2022 Jeg har installert SmartBoat One for noen år siden - og er strålende fornøyd. Da får du sporing, pluss alarm om/når båten beveger seg utenfor et par hundre meter etter å ha ligget stille i ca 15 minutter. I tillegg alarm til tlf. når vannivå stiger, og/eller lensepumpe starter - pluss,pluss. Etter hvert kommer også tilleggsprodukter som alarm når/hvis landstrøm faller ut, innbruddsalarm mm. Les mer her https://sensarmarine.com/?utm_medium=ppc&utm_source=adwords&utm_campaign=2020+|+Search+|+Norge+|+Brand+-+exact&utm_term=sensar marine&hsa_ad=437435686461&hsa_ver=3&hsa_net=adwords&hsa_kw=sensar marine&hsa_grp=101089485749&hsa_acc=8019185274&hsa_cam=10136308758&hsa_mt=e&hsa_src=g&hsa_tgt=kwd-804517165848&gclid=Cj0KCQjw5-WRBhCKARIsAAId9FlTG_dZrNoHHy2iYxCIwaOOCewvSRI68DyoE7vj4SSiLCFtWNyxd5oaAvVQEALw_wcB Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Taskeladden Svart 22.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2022 Hva med å slenge inni noen apple airtags på strategiske steder? Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Lars H. Svart 22.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2022 Hva er "apple airtags"? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
-morten- Svart 23.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2022 7 hours ago, Lars H. said: Hva er "apple airtags"? Lurer jeg og på! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Blouberg Svart 23.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2022 Bonita I skrev for 11 timer siden: Jeg har installert SmartBoat One for noen år siden - og er strålende fornøyd. Har kjøpt inn Smartboat som skal monteres før sjøsetting. RS selger disse med bra medlemsrabatt Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
dsm Svart 23.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2022 (redigert) Airtags: Sporingsbrikke. liten flat rund dings. Koster rundt 1000,- for 4 stk. Elkjøp og andre kjeder selger. Redigert 23.Mars.2022 av dsm (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 23.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2022 3 minutes ago, dsm said: Airtags: Sporingsbrikke. liten flat rund dings. Koster rundt 1000,- for 4 stk. Elkjøp og andre kjeder selger. Hvordan fungerer det? er det eget batteri? tilknyttet mobil? hvor kan de gjemmes? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Ask Svart 23.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2022 dsm skrev 19 minutter siden: Airtags: Sporingsbrikke. liten flat rund dings. Koster rundt 1000,- for 4 stk. Elkjøp og andre kjeder selger. Hei. Har ikkje desse kort rekkevidde? Nokre titals meter? Takk for alle svar. Sitér dette innlegget Link to post
Vittig Svart 23.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2022 2 hours ago, Ask said: Hei. Har ikkje desse kort rekkevidde? Nokre titals meter? Takk for alle svar. Går på bluetooth. Du må være i nærheten eller andre som også har appen må være i nærheten så sendes info over nett. Fungerer fint/greit i byer, eller til å finne nøkler i hus etc. men vil absolutt ikke anbefale i båt. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 23.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2022 Hvis du kjøper inreach har du også kommunikasjonsmuligheter, værmelding og nødknapp i tillegg til sporing hvis du er av typen som krysser hav eller gjennomfører lengre fjellturer. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
-morten- Svart 23.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2022 37 minutes ago, Vittig said: Går på bluetooth. Du må være i nærheten eller andre som også har appen må være i nærheten så sendes info over nett. Fungerer fint/greit i byer, eller til å finne nøkler i hus etc. men vil absolutt ikke anbefale i båt. Høres ikke ut som et særlig bra alternativ nei! Hva er formålet! Skulle jeg investert i slikt opplegg måtte det ha vært bra sporing, og helst tilknyttet et sikkerhetssystem. samt mulighet til å lese av strøm temperatur og ev lensepumpe aktivitet. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Vittig Svart 23.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2022 2 minutes ago, -morten- said: Høres ikke ut som et særlig bra alternativ nei! Hva er formålet! Skulle jeg investert i slikt opplegg måtte det ha vært bra sporing, og helst tilknyttet et sikkerhetssystem. samt mulighet til å lese av strøm temperatur og ev lensepumpe aktivitet. Smart boat one er vel en ferdig løsning som skal dekke det meste uten at jeg har satt meg så mye inn i det. Selv har jeg planer om å montere en åpen standard i båten som det forsåvidt også finnes mye gode ferdige produkter på og det er Zigbee. hjemmeautomasjon er artig, og terskelen blir lavere og lavere, så da blir det samme opplegg i båten for meg. For sporing og GPS skal jeg sette opp OpenCPN/SignalK løsning på en raspberry pi som jeg når via VPN. Victron har også ferdigløsninger og de har også svært gode produkter til båt så du kan ta en titt på fks. https://www.sparelys.no/victron-gx-lte-4g-e?gclid=CjwKCAjwiuuRBhBvEiwAFXKaNIOanl0UsM6EkorBz6ho2qLP-1P_9Q4YelMG8LYa_mSHALiqECv_WRoCMFEQAvD_BwE og resten av porteføljen. Mener de dekker det meste. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 23.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2022 (redigert) Har en slik. fungert bra i 5 år. billig ca 300 + simkort puttet in et sim. kontant kort , ringer til den og får svar hvor den ligger med kart og pos. eler sender sms. https://www.ebay.com/itm/373955214130?hash=item571177bb32:g:KXEAAOSwA-9fbrCm Redigert 23.Mars.2022 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
oberst1 Svart 23.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2022 Vi får 15% rabatt på forsikring ved bruk av SmartBoat One som er FG-godkjent. I tillegg et godt produkt Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 23.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2022 oberst1 skrev 17 minutter siden: Vi får 15% rabatt på forsikring ved bruk av SmartBoat One som er FG-godkjent. Kan vi spørre om hva det koster å forsikre en Sunseeker 47 ? Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 23.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2022 Worry II skrev for 2 timer siden: Kan vi spørre om hva det koster å forsikre en Sunseeker 47 ? Endte opp med 22.000,- beste dekning og helårsbruk. Ca 1000,- lavere enn for vår P42 to år siden mener jeg. Så SmartBoat finansierer seg selv og gir oss en topp løsning på kjøpet. Er en skikkelig nerd på duppeditter og slikt selv, men ingen andre system måler seg mot denne. Andre systemer har svakheter eller baserer seg på andre preferanser for hva som er viktig for en. Kommer til å komplettere med noe selv, men da beveger vi oss mot automasjon… Sitér dette innlegget Link to post
frankive Svart 24.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2022 Jeg bruker faktisk en GPS i utgangspunktet beregnet til hund i min båt :) Den ligger tilkoblet en USB-port som ligger godt skjult i båten slik at den alltid er oppladet. Om strømmen blir brutt har den over 1 uke med batteritid. Enheten har innebygd GPS og sender om ønskelig ut lokasjon så ofte du vil, når du vil, eller om båten beveger seg utenfor et GeoFence-område du definerer i appen. Prisen er 790, -for selve dingsen + 80,- i mnd. i abb. som da inkl. det innebygde sim-kortet + datakostnader. GPS-sporing av hund med Mitt Spor (telenor.no) Sitér dette innlegget Link to post
Kapt Skuteløs Svart 24.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2022 (redigert) Kun for sporing, innebygget sim-kort, ingen abonnement, og de reklamerer med opptil 4 års levetid før batteriet må skiftes: https://www.elkjop.no/product/mobil-nettbrett-og-smartklokker/mobiltilbehor/gps-og-bluetooth-tracker/copenhagen-trackers-cobblestone-gps-tracker-svart/236286 https://cphtrackers.com/ Redigert 24.Mars.2022 av Kapt Skuteløs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 24.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2022 Vittig skrev On 23.3.2022 at 10.14: Går på bluetooth. Du må være i nærheten eller andre som også har appen må være i nærheten så sendes info over nett. Fungerer fint/greit i byer, eller til å finne nøkler i hus etc. men vil absolutt ikke anbefale i båt. Korriger meg om jeg tar feil her, men er ikke greia med en airtag at alle Apple-enheter i nærheten "ser" den og kollektivt bidrar til å formidle lokasjonen slik at eier kan se hvor brikken befinner seg? I så fall vil den kjnne brukes til formålet, gitt at det jevnlig passerer folk med iPhone forbi. Man vil i det minste kunne oppdage at airtagen er på tur og hvor den eventuelt måtte dukke opp etterpå. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.