Mastiff
Dette er bare snålt. Jeg demonterte styringen for flere uker siden (jobben har virkelig spist av mekke på båten-tiden min, jeg må få pensjonert meg snart, synd det er seks år igjen til jeg vil få noen pensjon...), og jeg er rimelig sikker på at jeg hadde en skive mellom mutteren og stempelet som kommer ut av styresylinderen, det lå en skive sammen med den. Men nå er det ikke snakk om å få plass til den! Det er en messingbøssing inni hullet i stempelet, som det skal være. Jeg er rimelig sikker på at den satt på den siden der styrearmen kommer ned, ikke på gjengesiden. Men som dere ser på bildet, er det ikke mulig å få noen skive mellom her hvis mutteren skal fungere som låsemutter:
På bildet ser det ut som om det er en skive på undersiden, mellom der armen går inn og stempelet, men det er det ikke. Hvordan i alle dager kan det være mulig at det satt en skive før, men at jeg ikke får plass til en nå? Og hva bør jeg gjøre med det? Jeg regner med at det ikke er særlig gunstig å ha en mutter som gnir mot stempelet når jeg svinger fram og tilbake, iallfall ikke på sikt.