Jump to content

Edit History

Fantino

Fantino

Laderen er etter mitt vett perfekt for formålet. Brukte selv 50W versjonen på en 4S3P pakke på 816 Ah. Den kan enten lade pakken koplet i paralell som en celle (1S) uten balanseledninger tilkoplet, ELLER som 4S balance charge med balanseledninger tilkoplet i ‘balance charge mode’. På det siste bildet ser oppsettet korrekt ut men som påpekt tidligere i tråden må lader settes på LiFe og ikke LiPo for å få rett spenning! Resten av info i displayet på lader ser korrekt ut (i balance charge senser den antall celler selv, derav auto nede til høyre i display).

Pga stor pakke fant vi det mest hensiktsmessig å lade i parallell til sluttspenning LiFe fordi balanseringsstrømmen ble for snau ift lading som måtte ‘flyttes’ (laderen var opprinnelig kjøpt for RC leketøy.. Men klarte jobben utrolig bra inkl å regulere seg ned når den ble for varm, tok dog sin tid med den store pakken). 

Fantino

Fantino

Laderen er etter mitt vett perfekt for formålet. Brukte selv 50W versjonen på en 4S3P pakke på 816 Ah. Den kan enten lade pakken koplet i paralell som en celle (1S) uten balanseledninger tilkoplet, ELLER som 4S balance charge med balanseledninger tilkoplet i ‘balance charge mode’. På det siste bildet ser oppsettet korrekt ut men som påpekt tidligere i tråden må lader settes på LiFe og ikke LiPo for å få rett spenning! Resten av info i displayet på lader ser korrekt ut (i balance charge senser den antall celler selv, derav auto nede til høyre i display).

Fantino

Fantino

Laderen er etter mitt vett perfekt for formålet. Brukte selv 50W versjonen på en 4S3P pakke på 816 Ah. Den kan enten lade pakken koplet i paralell som en celle (1S) uten balanseledninger tilkoplet, ELLER som 4S balance charge med balanseledninger tilkoplet i ‘balance charge mode’. På det siste bildet ser oppsettet korrekt ut men som påpekt tidligere i tråden må lader settes på LiFe og ikke LiPo for å få rett spenning. Resten av info i displayet på lader ser også korrekt ut.

• Create New...