Frk.Flyer Startet 25.Mars.2022 Link til dette innlegget Startet 25.Mars.2022 Besinmåleren vår står feil feil…. Altså: Tom når den er full ..men greit nok; det skal vi kunne klare leve med? Problemet er at vi tror ikke den viser rett mengde heller. Er innforstått med at helt nøyaktig får vi det ikke, men tror den lurer oss til å tro at vi er nesten tomme uten at vi er det! vi har en Ibiza 20 touring 97-modell og mener tanken skal være på (150?) 160 L -men vi får aldri fyllt på mer en litt over 80 liter, selv ikke om måler sier «full» som i vårt tilfelle egentlig betyr tom og vi selv føler vi har kjørt lenge. så enten juger måleren og vi har halv tank når vi fyller….. (og vi har ikke kjørt like mye som vi tror) Eller hva, har vi bare 90-liters tank da?? Tenker at første bud er å få fikset bensinmåler, evt. byttet! …Så hvordan? ?? Link to post
Cerberus Svart 25.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2022 Å finne ut kor stor tanken er er nå rimelig enkelt. Det er bare å kjøre til det er tomt og fylle fullt. Ellers er det forsåvidt klart at noen har engang gjort noe siden måleren går feil vei. Og siden du ikkje nevner det så antar eg instrumentet er det originale og likt de andre. Altså er sannsynligheten tilstede for at giveren er byttet. Tankgivere er normalt sett en stav. Og om den er for kort - har stor avstand til botnen av tanken så vil naturligvis måleren vise tom lenge før det er tomt. Men før eg ville løyst en skrue ville eg sjekka kor mykje tanken faktisk rommer. ! Ellers er det litt underlig at måleren din går feil vei uten instrumentet er byttet. Èn mulighet da er at det ikkje er stavgiver men vippegiver. De kan snues mht økende eller synkende verdi i forhold til tanknivå samt justere til å passe heilt opp og ned i tanken. Link to post
Frk.Flyer Svart 25.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2022 (redigert) Takk for svar, Cerberus! Og beklager litt utydelig forklaring: Joda, instrumentet er byttet en gang i tiden, men ikke av oss :) Redigert 25.Mars.2022 av IbizaFrue (see edit history) Link to post
Mort1 Svart 25.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2022 Ihht en gammel Ibiza brosjyre så er tanken ca 160l. Link to post
Cerberus Svart 25.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2022 Nettopp. Ka merke type instrument står der no da? Det er noen som kan justeres til å passe giveren, både verdimessig og at den går rette veien Link to post
mavi Svart 25.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2022 Om jeg husker rett fra en annen giver jeg hadde så er det 2 kontakter inn stort sett på tankmålere. Bytt kontaktene og se om det hjelper Link to post
pipe Svart 25.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2022 (redigert) Dette er vel ett kapitel til i sagan om EU og US standard på tankmåleren? Kjøper man ikke rett standard på giver etter instrumentet så vil instrumentet vise motsatt. Det er den eneste plausible forklaringen så tankgiveren må byttes til riktig standard og mange har gått i denne fellen i årenes løp Redigert 25.Mars.2022 av pipe (see edit history) Link to post
Cerberus Svart 25.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2022 Det er instrument som støtter alle standarder å få. Har et sånt sjøl fra KUS Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn