Jump to content

2004 Yamaha f100 går ikke på syl 1 og 4 ved drifttemp

Petrus113456789

Recommended Posts

Hei! 

Har en 2004 Yamaha f100 4takt som går på alle 4 sylindere ved oppstart, men etter et par minutter hoster den mer og mer, og slutter å gå på sylinder 1 og 4. Har prøvd å bytte om på plugger og coiler bare for sikkerhets skyld. Hvis jeg løsner de 2 hvite tomgangsregulatorene (?) på forgasserene og løfter dem litt opp, så går den på alle igjen, dog ikke så bra på 1 og 4. 

Noen tips...? ?‍♂️

• 2 uker senere...
On 3/25/2022 at 7:17 PM, Petrus113456789 said:

Sorte og litt våte plugger, så den får nok for mye bensin.. Tenker i utg.pkt på rens av forgassere, men litt rart at den går på alle 4 ved kald start... 

Er det ikke insprøytning? min Merc/Yamaha fra 2002 har EFI

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

• 3 uker senere...
Petrus113456789 skrev for 11 timer siden:

Noen som vet grunninnstilling på disse forgasserne? Har hatt dem ute for sjekk og trykkluft, alt ser greit ut... 

Forgassere er vitenskapelig justert fra produsent. Dette skal ikke finjusteres i garasjen. Regner med at du noterte deg innstillingene før demontering, slik at det er lett å finne tilbake. Bruk ellers innstillinger fra syl 2 og 3 som ref.

TS. skrev for 2 timer siden:

Forgassere er vitenskapelig justert fra produsent. Dette skal ikke finjusteres i garasjen. Regner med at du noterte deg in..

For nåke pølsevev. Det er også kun tomgangsdysa som kan justeres.

Det er jo klart pluggane e våte om den ikkje tenner. Dette med justering og for mykje bensin osv er mao kun relevant på tomgang og deromkring. Hoveddysene er fast så alt skal være som normalt der.

Går ikkje den på alle 4 om du drar opp turtallet heller? 

27 minutes ago, Cerberus said:

For nåke pølsevev. Det er også kun tomgangsdysa som kan justeres.

Det er jo klart pluggane e våte om den ikkje tenner. Dette med justering og for mykje bensin osv er mao kun relevant på tomgang og deromkring. Hoveddysene er fast så alt skal være som normalt der.

Går ikkje den på alle 4 om du drar opp turtallet heller? 

Jeg har ihvertfal justert forgassere på alle kjøretøy jeg har hatt med forgassere. Bortsett fra en Honda CBR jeg hadde med 4 forgassere, der fungerte alt perfekt hele perioden jeg eide den. Nå har jeg CBR med insprøytning, enda bedre!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

-morten- skrev for 2 timer siden:

Jeg har ihvertfal justert forgassere på alle kjøretøy jeg har hatt med forgassere. Bortsett fra en Honda CBR jeg hadde med 4 forgassere, der fungerte alt perfekt hele perioden jeg eide den. Nå har jeg CBR med insprøytning, enda bedre!

Det er bare folk som ikke har peiling på feilsøking, som begynner å fikle med forgasserne. Forgassere er ferdig innstilt fra fabrikk.

38 minutes ago, TS. said:

Det er bare folk som ikke har peiling på feilsøking, som begynner å fikle med forgasserne. Forgassere er ferdig innstilt fra fabrikk.

Da har alle jeg kjenner som driver med motorer altså ikke peiling!  Kjøpte en overhalt moped for et par år siden, rusa seg opp og gikk dårlig på tomgang. Justerte forgasseren og etter det gikk den perfekt

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...