Petrus113456789 Startet 25.Mars.2022 Link til dette innlegget Startet 25.Mars.2022 Hei! Har en 2004 Yamaha f100 4takt som går på alle 4 sylindere ved oppstart, men etter et par minutter hoster den mer og mer, og slutter å gå på sylinder 1 og 4. Har prøvd å bytte om på plugger og coiler bare for sikkerhets skyld. Hvis jeg løsner de 2 hvite tomgangsregulatorene (?) på forgasserene og løfter dem litt opp, så går den på alle igjen, dog ikke så bra på 1 og 4. Noen tips...? ?♂️ Sitér dette innlegget Link to post
Selco Racing Svart 25.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2022 (redigert) Så du noe forskjell på pluggene når du først hadde dem ute? Slike tegn som for lite eller for mye bensin, eller vannlekkasje pga tæring? Redigert 25.Mars.2022 av F. Hansen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Petrus113456789 Svart 25.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2022 Sorte og litt våte plugger, så den får nok for mye bensin.. Tenker i utg.pkt på rens av forgassere, men litt rart at den går på alle 4 ved kald start... Sitér dette innlegget Link to post
Petrus113456789 Svart 5.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2022 Noen som har noe tips..? ☺️ Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 5.April.2022 Link til dette innlegget Svart 5.April.2022 Petrus113456789 skrev On 25.3.2022 at 18.17: Sorte og litt våte plugger, så den får nok for mye bensin.. Tenker i utg.pkt på rens av forgassere, men litt rart at den går på alle 4 ved kald start... Vis hele sitatet Er det ikke insprøytning? min Merc/Yamaha fra 2002 har EFI Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Petrus113456789 Svart 5.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2022 Nei denne har forgassere.. Sitér dette innlegget Link to post
Petrus113456789 Svart 20.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2022 Noen som vet grunninnstilling på disse forgasserene? Har hatt dem ute for sjekk og trykkluft, alt ser greit ut... Sitér dette innlegget Link to post
Jonas Svart 20.April.2022 Link til dette innlegget Svart 20.April.2022 (redigert) Måle kompresjonen. Redigert 20.April.2022 av Jonas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Selco Racing Svart 21.April.2022 Link til dette innlegget Svart 21.April.2022 Petrus113456789 skrev On 20.4.2022 at 17.41: Noen som vet grunninnstilling på disse forgasserne? Har hatt dem ute for sjekk og trykkluft, alt ser greit ut... Vis hele sitatet Forgassere er vitenskapelig justert fra produsent. Dette skal ikke finjusteres i garasjen. Regner med at du noterte deg innstillingene før demontering, slik at det er lett å finne tilbake. Bruk ellers innstillinger fra syl 2 og 3 som ref. Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 21.April.2022 Link til dette innlegget Svart 21.April.2022 TS. skrev On 21.4.2022 at 5.13: Forgassere er vitenskapelig justert fra produsent. Dette skal ikke finjusteres i garasjen. Regner med at du noterte deg in.. Vis hele sitatet For nåke pølsevev. Det er også kun tomgangsdysa som kan justeres. Det er jo klart pluggane e våte om den ikkje tenner. Dette med justering og for mykje bensin osv er mao kun relevant på tomgang og deromkring. Hoveddysene er fast så alt skal være som normalt der. Går ikkje den på alle 4 om du drar opp turtallet heller? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 21.April.2022 Link til dette innlegget Svart 21.April.2022 Cerberus skrev On 21.4.2022 at 7.48: For nåke pølsevev. Det er også kun tomgangsdysa som kan justeres. Det er jo klart pluggane e våte om den ikkje tenner. Dette med justering og for mykje bensin osv er mao kun relevant på tomgang og deromkring. Hoveddysene er fast så alt skal være som normalt der. Går ikkje den på alle 4 om du drar opp turtallet heller? Vis hele sitatet Jeg har ihvertfal justert forgassere på alle kjøretøy jeg har hatt med forgassere. Bortsett fra en Honda CBR jeg hadde med 4 forgassere, der fungerte alt perfekt hele perioden jeg eide den. Nå har jeg CBR med insprøytning, enda bedre! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Selco Racing Svart 21.April.2022 Link til dette innlegget Svart 21.April.2022 -morten- skrev On 21.4.2022 at 8.17: Jeg har ihvertfal justert forgassere på alle kjøretøy jeg har hatt med forgassere. Bortsett fra en Honda CBR jeg hadde med 4 forgassere, der fungerte alt perfekt hele perioden jeg eide den. Nå har jeg CBR med insprøytning, enda bedre! Vis hele sitatet Det er bare folk som ikke har peiling på feilsøking, som begynner å fikle med forgasserne. Forgassere er ferdig innstilt fra fabrikk. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 21.April.2022 Link til dette innlegget Svart 21.April.2022 TS. skrev On 21.4.2022 at 10.29: Det er bare folk som ikke har peiling på feilsøking, som begynner å fikle med forgasserne. Forgassere er ferdig innstilt fra fabrikk. Vis hele sitatet Da har alle jeg kjenner som driver med motorer altså ikke peiling! Kjøpte en overhalt moped for et par år siden, rusa seg opp og gikk dårlig på tomgang. Justerte forgasseren og etter det gikk den perfekt Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Cerberus Svart 21.April.2022 Link til dette innlegget Svart 21.April.2022 Vitenskapelig innstilt fra fabrikk vel og merke. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.