
Spannerman
Motoren skal start uansett stillingen på nøytral bryter, start sperring funksjon når man er inn gir er styrt av an annen bryter i kontrol boks.
Du skal har en svart og en svart/rødt ledning ved olje tanken som går til den nøytral bryter, det er to bullet kobblinger hvor ledninger bytter fargen til svart inn til bryteren selv. Det er en typisk feil at det kom og går, så avkobbel bryteren og kobbel til multimeter og girer til å ser hvis bryter funker hver gang du sett i gir. Det er ikke dyrt og kan byttes med en 1/4 toms pipe eller små 5mm? ratchet nøkkel. Den TPS sensor i bildet ditt er ikke noe å gjøre med systemet vi snakk om, den nøytral bryter under olje tanken er ikke noe å gjøre med starting heller, den forteller ECU’en at motor er i gir og det er ok til å gi full power, de forhindre at motoren kan ruse opp over 3k hvis den er i fri/nøytral. Når bryter er defekt ECU’en synes den er i fri hele tiden, håper dette forklare alt.