Eika Svart 28.Mars.2022 Del på Facebook Svart 28.Mars.2022 Jeg har måtte knekke opp noen låser for kunder som har mista nøkkelen, det er meget enkelt med en stor skiftenøkkel. Det svakeste punktet er inni låsen og man vrir opp selv flere hundre kroners hengelåser på ett par sekunder. Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 28.Mars.2022 Del på Facebook Svart 28.Mars.2022 Dette husker jeg far min fortalte meg for ca 40år siden - vi låser aldri båten gutten min, det et mye dyrere å fikse skader etter et innbrudd enn å erstatte alt som ligger i båten. Kanskje litt større verdier i båter i dag, men jeg låser aldri. De fleste båt dører har uansett så dårlig lås at den ikke stopper noen. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 28.Mars.2022 Del på Facebook Svart 28.Mars.2022 (redigert) Jeg låser kabinen. Da ser jeg om noen har vært der mens jeg var borte. + at ei låst dør er uansett en barriere som må overskrides, ikke minst mentalt, om noen har tenkt seg inn. Redigert 28.Mars.2022 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 28.Mars.2022 Del på Facebook Svart 28.Mars.2022 Jannmar skrev 7 minutter siden: Jeg låser kabinen. Da ser jeg om noen har vært der mens jeg var borte. + at ei låst dør er uansett en barriere som må overskrides, ikke minst mentalt, om noen har tenkt seg inn. Men de mentale sperrene, forsvinner ofte med pillene og pulveret disse tjuvraddene trøkker i seg. Har sett noen eksempler på det. 2år gammle zodiac 650'r som tagges ned sånn at de ikke skal kjennes igjen. Det går ca 500 zodiac'r i dette område på sommeren og vi ser jo hvem som kjører de nedtagga og leser om bruksbåt tjuveri i avisene noen dager seinere. De er ikke smarte nok til å tenke at båtene er usynelige helt til de tagges ned. Men fint det, da ser man fort hva som er tjuvgods Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 29.Mars.2022 Del på Facebook Svart 29.Mars.2022 Å stjele en kostbar sykkel er vel mer innbringende enn å frese opp tilgang til en båt og stjele en pakke med flatbrød. Jeg har et bittelite defekt overvåkingskamera oppe i masta samt et lett synlig merke på bakdøra "Kameraovervåking". Og selvsagt snubletråd, festet til en blåmalt øvingshåndgranat. Som tidligere nevnt lenger oppe i tråden... "hvis jeg skulle driste meg oppover til Trøndelag..." Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.