wilma Startet 28.Mars.2022 Del på Facebook Startet 28.Mars.2022 Gitt at man fortsatt får utført service og reparasjon av Evinrude, hvilken motor skal man gå for? Utgangspunktet er samme 13 fots rib. Jeg heller litt mot Evinrude, i hvert fall om denne oppleves som omtrent like kraftig som 50 hk Mercury firetakter? Skal bruke båten til diverse vannsport og handleturer. Bensinforbruk er kun av akademisk interesse. Det er hovedsaklig kraftutfoldelsen jeg er spent på. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 29.Mars.2022 Del på Facebook Svart 29.Mars.2022 40etec er en sprek 40hk 40etec kan gjøres om til 50 på 5min med en PC, 60 på 5min med PC og 20min skruing og 1500kr for en vannventil Sitér dette innlegget Link to post
wilma Svart 29.Mars.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2022 Takk for svar. Det var vel egentlig det jeg ville høre da jeg egentlig har evinruden som favoritt. Endringen i motorkraft, er dette en "anerkjent" endring som gjøres av forhandler, eller av tredjepart med rett programvare? Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 29.Mars.2022 Del på Facebook Svart 29.Mars.2022 Dreiemomentet på E-tec er høyt og kommer på tidlige turtall så den oppleves som sprek. Og ypperlig til det bruk du beskriver. Dessuten er den lett. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 30.Mars.2022 Del på Facebook Svart 30.Mars.2022 wilma skrev for 22 timer siden: Takk for svar. Det var vel egentlig det jeg ville høre da jeg egentlig har evinruden som favoritt. Endringen i motorkraft, er dette en "anerkjent" endring som gjøres av forhandler, eller av tredjepart med rett programvare? Den dyre måten er å kjøpe 50/60 Emm og vannventil i butikken, den billigere er å kjøpe brukt, det billigste er og få en 3 part med rett programvare til å omprogrammere også kjøpe en brukt vannventil for 1000kr Sitér dette innlegget Link to post
wilma Svart 30.Mars.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2022 @Grønngylt takk for svar. Det er mulig 40 hk e-tec sjansen forsvant. Hvor stor nedtur blir det da med Mercury 50 hk i stedet. Denne har 4 sylindere mot E-tec'ens to, og litt større slagvolum, burde oppveie litt for totakteren, eller? Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 30.Mars.2022 Del på Facebook Svart 30.Mars.2022 wilma skrev 21 minutter siden: @Grønngylt takk for svar. Det er mulig 40 hk e-tec sjansen forsvant. Hvor stor nedtur blir det da med Mercury 50 hk i stedet. Denne har 4 sylindere mot E-tec'ens to, og litt større slagvolum, burde oppveie litt for totakteren, eller? Den 40'n var til salgs i en butikk som begynte på G ? Sitér dette innlegget Link to post
wilma Svart 30.Mars.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2022 Nei, står ferdig montert på en rib av samme type som evt blir kjøpt med 50 hk. Sitér dette innlegget Link to post
wilma Svart 2.Mai.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2022 Det ble en ny (overligger) 40 E-tec. Totakterens kraftutfoldelse og relativt enkle servicebehov avgjorde😀 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.