Taskeladden
Først av alt skal du ha skryt for å ikke være redd for å prøve, og pågangsmot og positivitet kommer du langt med når du skrur gammel motor!
MEN, bruker du stopp hendelen som chocke og termostatlampen lyser, så er du desverre helt på ville veier.
Det er en enkel motor du har der, nesten enkleste sort, men om du er så uerfaren så det virker som så tror jeg det er best du får med deg noen som kan det til å vise deg det groveste. Ingenting galt i å ikke vite, vi har alle vært nybegynnere en gang!
Du har interresse og pågangsmot, så jeg tror du lærer fort det du trenger å vite om du har noen der som kan forklare deg og vise deg det du trenger å vite, men å forklare det til deg over internet tror jeg desverre er håpløst med tanke på hva du tror helt basic ting heter, eller hvilken funksjon det har. En chocke hører hjemme på bensinmotorer. Stopp-hendel bruker man til å stoppe motor med. Termostatlampe har jeg aldri hørt om.
Skulle gjerne ha hjulpet deg med motoren og lært deg det du trenger å vite, men jeg er på motsatt side av landet. Og prøve forklare det over internet tror jeg blir både komplisert og frustrerende for begge parter.
Prøv å spør på "hjelp ønskes" her på forumet om noen kan gi deg en liten innføring. Det er en fin motor å lære på du har der, og når du først skjønner hva og hvordan ting henger sammen så sitter det og du kan videreføre det til andre motorer senere :)
Dette får du til!