Kaptein_krok Startet 29.Mars.2022 Link til dette innlegget Startet 29.Mars.2022 (redigert) Hei søker hjelp, tips, og innspill fra båtfolket. Jeg har ikke eid båt før. Har fått tak i en båtplass hvor jeg kan sette inn en 19foter (max). Trenger/ønsker en båt hvor man kan sole seg og bade med plass til 4-6 personer. Egentlig en mobil sol- og badeplattform. Lukket kabin er ikke så viktig, men topp om det går å ligge flatt. La ved et eksempelbilde fra en Ranieri Endeavour 6,80 (fra finn). Den er litt for stor for min båtplass. Har plass til 19foter. Men den illustrerer soldekket jeg ønsker. Beneteau 550 Sundeck ser også ut som en vinner (andre vedlegg - fra finn). Håper å få noen gode tips til båttyper jeg bør se etter. Budsjett en plass opp til 100.000kr. Kan strekke meg høyere hvis den rette kommer. Hvor ny motor bør man se etter for å få en noenlunde problemfri båtsommer? mvh kaptein krok Redigert 29.Mars.2022 av Kaptein_krok (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 29.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 Mener at Capelli har noen modeller med slikt soldekk som du ser for deg. Søk litt på finn Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
HiWard Svart 29.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 Nordkapp Avant/Enduro 600 oppfyller dine krav, usikker på pris. 550 og 605 funker også, men de er utenfor budsjett. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Mort1 Svart 29.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 Yamarin 5810, Yamarin 5910 og Ibiza 19 sport er skjærgårdsjeeper som ved hjelp av ileggsplate mellom benkene baugen får soldekk som du er ute etter. Samt en god del andre.... Hvis du kan strekke deg til 20 fot, så har Ibiza en som heter Ibiza 20 sportscab som har stort soldekk og grei kabin. Som du og andre er inne på så har Capelli, Ranieri og Benetau levert slike, samt White Shark. For kr 100.000,- ser jeg for meg at du må nærmere 20 år gamle båter.... Når det gjelder alder på motor, så betyr vedlikeholdet like mye, men hvis du skal ha mest mulig brukstid, så er det nyest mulig som gjelder. Noen påhengser dør etter 10 år, andre etter 20 år.... Finner du motor som har gått i ferskvann så er det gull verdt... Er begrensningen størrelse pga lengde eller bredde på båsen? eller er det regler fra marina? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 29.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=252550932 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.