Jump to content

Båtforslag for førstegangskjøpern som vil ha mobil sol- og badeplattform

Kaptein_krok

Recommended Posts

Hei

søker hjelp, tips, og innspill fra båtfolket. Jeg har ikke eid båt før. Har fått tak i en båtplass hvor jeg kan sette inn en 19foter (max). 

Trenger/ønsker en båt hvor man kan sole seg og bade med plass til 4-6 personer. Egentlig en mobil sol- og badeplattform. Lukket kabin er ikke så viktig, men topp om det går å ligge flatt. 

La ved et eksempelbilde fra en Ranieri Endeavour 6,80 (fra finn). Den er litt for stor for min båtplass. Har plass til 19foter. Men den illustrerer soldekket jeg ønsker.

Beneteau 550 Sundeck ser også ut som en vinner (andre vedlegg - fra finn).

Håper å få noen gode tips til båttyper jeg bør se etter. Budsjett en plass opp til 100.000kr. Kan strekke meg høyere hvis den rette kommer. 

Hvor ny motor bør man se etter for å få en noenlunde problemfri båtsommer?

mvh

kaptein krok

11BE0D26-5597-451D-836C-DCE89E63592D.jpeg

DC22A080-A0D3-4AB6-B052-6723CC93CB0C.jpeg

Redigert av Kaptein_krok (see edit history)

Yamarin 5810, Yamarin 5910 og Ibiza 19 sport er skjærgårdsjeeper som ved hjelp av ileggsplate mellom benkene baugen får soldekk som du er ute etter. Samt en god del andre....

Hvis du kan strekke deg til 20 fot, så har Ibiza en som heter Ibiza 20 sportscab som har stort soldekk og grei kabin. 

Som du og andre er inne på så har Capelli, Ranieri og Benetau levert slike, samt White Shark.

For kr 100.000,- ser jeg for meg at du må nærmere 20 år gamle båter....

Når det gjelder alder på motor, så betyr vedlikeholdet like mye, men hvis du skal ha mest mulig brukstid, så er det nyest mulig som gjelder.  Noen påhengser dør etter 10 år, andre etter 20 år....

Finner du motor som har gått i ferskvann så er det gull verdt...

Er begrensningen størrelse pga lengde eller bredde på båsen? eller er det regler fra marina?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...