ryfylkefjords Startet 29.Mars.2022 Link til dette innlegget Startet 29.Mars.2022 Hei, sliter med lavt trykk på varmt vannet, trykket er bra med en gang jeg åpner men etter noen sekunder så detter det kraftig ned, så vidt det kommer noe varmt vann etter en stund. Noen som har erfart lignedes feil, mistenker jo pumpa de men kan jo og være en fortetning i varmtvanns bereder? Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 29.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 har du trykkblære så kan det være den trenger påfyll av luft. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
mawilu Svart 29.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 De båter jeg har sett har kun en pumpe til vannet .Har du flere varmtvannskraner i båten med samme lave trykk ville jeg starte feilsøkingen på varmtvannsbereder mange har tilbakeslagsventil på utløpet start der. Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 29.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 Til taskeladden mangler ekspansjontanken luft vil du merke det på kaldtvann et også, Sitér dette innlegget Link to post
El barco de Sol Svart 29.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 (redigert) Spørs jo hvordan anlegget ditt er satt opp. Vi har en 12v pumpe. I forkant av pumpa er det en sil. Vi må tømme og vaske sila hver annen måned. Litt dritt..litt dårlig trykk. Mye dritt...nesten ikke trykk. Og...du ser ikke noe lekasje noe sted? Redigert 29.Mars.2022 av Lykken1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørkski Svart 29.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 Enig med Lykken1, sjekk filter. Jeg hadde samme problem på kaldtvannsiden. Det var kullfilteret som var tett. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 29.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 Kan være så enkelt som at du har dritt i sil på armaturer også. Har erfart dette noen ganger.... Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 29.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 TS har hvis jeg forstår kun problem med varmt vann ,med flere blandebatterier med lavt trykk gjenstår kun varmtvannsbereder .med tett sil eller problem med pumpe vil ikke kaldt vann være ok. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 29.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 Jeg tenker knekk på en varmtvanns slange et sted eller en tett sil eller at krana på vv bereder ikke er åpen. Pumpa pumper alt vann uansett varmt eller kaldt Sitér dette innlegget Link to post
El barco de Sol Svart 29.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2022 mawilu skrev 16 minutter siden: TS har hvis jeg forstår kun problem med varmt vann ,med flere blandebatterier med lavt trykk gjenstår kun varmtvannsbereder .med tett sil eller problem med pumpe vil ikke kaldt vann være ok. Kun problem med varmt vann,har opplevd det. Da var det termostaten hvor jeg kunne stille grad av varmtvann som ikke funket. Bytta den,ca 1000kroner,og da funket den Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 30.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2022 Når bytte av termostaten til varmeelementet øker trykket på vannet er termostaten hvert 1000 kr.? Sitér dette innlegget Link to post
Escaro Svart 30.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2022 Dersom du har termostat blandeventil montert på varmtvannstanken så kan det være feil på denne (eller at noen har justert på den) ''Termostatisk blandeventil benyttes direkte på varmtvannsberederens utgang for å blande varmt og kaldt vann for å sikre konstant makstemperatur i hele anlegget. Dermed får hele anlegget en maksimaltemperatur, og man er sikret mot for varmt vann/skolding i dusj og vask.'' Sitér dette innlegget Link to post
El barco de Sol Svart 30.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2022 Escaro skrev for 5 timer siden: Dersom du har termostat blandeventil montert på varmtvannstanken så kan det være feil på denne (eller at noen har justert på den) ''Termostatisk blandeventil benyttes direkte på varmtvannsberederens utgang for å blande varmt og kaldt vann for å sikre konstant makstemperatur i hele anlegget. Dermed får hele anlegget en maksimaltemperatur, og man er sikret mot for varmt vann/skolding i dusj og vask.'' Akkurat denne termostaten byttet jeg. Da fikk jeg varmt vann og trykk på varmtvannet. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 30.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2022 Hvis det er bra trykk først, men at det danner ab, virker det som at en ventil er delvis stengt, eller som @Bittelitensier, en slange/rør med knekk på. Trykket bygger seg opp, men vannmengden blir for liten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.