Jump to content

Lavt trykk på varmtvannet

ryfylkefjords

Recommended Posts

Hei,

sliter med lavt trykk på varmt vannet, trykket er bra med en gang jeg åpner men etter noen sekunder så detter det kraftig ned, så vidt det kommer noe varmt vann etter en stund.

Noen som har erfart lignedes feil, mistenker jo pumpa de men kan jo og være en fortetning i varmtvanns bereder?

mawilu skrev 16 minutter siden:

TS har hvis jeg forstår kun problem med varmt vann ,med flere blandebatterier med lavt trykk gjenstår kun varmtvannsbereder .med tett sil eller problem med pumpe vil ikke kaldt vann være ok.

Kun problem med varmt vann,har opplevd det.

Da var det termostaten hvor jeg kunne stille grad av varmtvann som ikke funket. Bytta den,ca 1000kroner,og da funket den

Dersom du har termostat blandeventil montert på varmtvannstanken så kan det være feil på denne (eller at noen har justert på den)

image.png.ab1b8d4fd6af6812ae4c928dad409b37.png 

''Termostatisk blandeventil benyttes direkte på varmtvannsberederens utgang for å blande varmt og kaldt vann for å sikre konstant makstemperatur i hele anlegget. Dermed får hele anlegget en maksimaltemperatur, og man er sikret mot for varmt vann/skolding i dusj og vask.''

Escaro skrev for 5 timer siden:

Dersom du har termostat blandeventil montert på varmtvannstanken så kan det være feil på denne (eller at noen har justert på den)

image.png.ab1b8d4fd6af6812ae4c928dad409b37.png 

''Termostatisk blandeventil benyttes direkte på varmtvannsberederens utgang for å blande varmt og kaldt vann for å sikre konstant makstemperatur i hele anlegget. Dermed får hele anlegget en maksimaltemperatur, og man er sikret mot for varmt vann/skolding i dusj og vask.''

Akkurat denne termostaten byttet jeg. Da fikk jeg varmt vann og trykk på varmtvannet.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...