Jump to content

Edit History

dieselfan

dieselfan

Kan ligge i pumpeblæra på slangen til motoren (husker du å pumpe før startforsøk? eller har ikke din blære?)

Kan skyldes at bensinen som står lagret i "systemet" blir gammel, noe som særlig oppstår om det er mye direkte sollys på motoren, slik at den blir varm-kald-varm-kald, altså relativt ofte og med store temperatursvingninger.

Eller lekkasje i en bensinkobling eller pakning.

Ta en liten påhenger tank med fersk god bensin og prøv med neste gang.

Husk at det er veldig sunt for bensinsystemet å bli drenert en gang eller to pr sesong uansett om du har forgasser eller injection. Har du forgassere så har alle Yamaha motorer en tappeskrue i bunnen av hver forgasser. Åpne disse, og pump ut en desiliter eller to (husk å samle opp det som kommer ut i noe egnet)

Det er den beste måten å spare en 4000kr verkstedregning på... eller 20000

 

Takk for at du har laget en beskrivende trådtittel :thumbsup:  :clap:

(dessverre så er det altfor mange som ikke gidder mer enn et ord eller to.... :thumbsdown:)

dieselfan

dieselfan

Kan ligge i pumpeblæra på slangen til motoren (husker du å pumpe før startforsøk? eller har ikke din blære?)

Kan skyldes at bensinen som står lagret i "systemet" blir gammel, noe som særlig oppstår om det er mye direkte sollys på motoren, slik at den blir varm-kald-varm-kald, altså relatid ofte og store temperatursvingninger.

Eller lekkasje i en bensinkobling eller pakning.

Ta en liten påhenger tank med fersk god bensin og prøv med neste gang.

Husk at det er veldig sunt for bensinsystemet å bli drenert en gang eller to pr sesong uansett om du har forgasser eller injection. Har du forgassere så har alle Yamaha motorer en tappeskrue i bunnen av hver forgasser. Åpne disse, og pump ut en desiliter eller to (husk å samle opp det som kommer ut i noe egnet)

Det er den beste måten å spare en 4000kr verkstedregning på... eller 20000

 

Takk for at du har laget en beskrivende trådtittel :thumbsup:  :clap:

(dessverre så er det altfor mange som ikke gidder mer enn et ord eller to.... :thumbsdown:)

dieselfan

dieselfan

Kan ligge i pumpeblæra på slangen til motoren (husker du å pumpe før startforsøk?)

Kan skyldes at bensinen som står lagret i "systemet" blir gammel, noe som særlig oppstår om det er mye direkte sollys på motoren, slik at den blir varm-kald-varm-kald, altså relatid ofte og store temperatursvingninger.

Eller lekkasje i en bensinkobling eller pakning.

 

Takk for at du har laget en beskrivende trådtittel :thumbsup:  :clap:

(dessverre så er det altfor mange som ikke gidder mer enn et ord eller to.... :thumbsdown:)



×
×
  • Create New...