Jump to content

Student søker hjelp og tips til seilbåt/-bolig-drømmen

Flåteoperatør

Recommended Posts

Hei seilfolket!

Har lenge hatt en drøm å eie båt, og etter en seiltur fra Sandefjord – Kristiansand i fjor sommer så har drømmen bare blitt forsterket. Jeg har tilnærmet ingen kompetanse innenfor seiling, men er sjøvant og elsker å være på havet, i tillegg til være en eventyrlysten kar som lærer seg det meste. Per dags dato er jeg student, men ønsker å kunne kombinere disse to i tillegg til å avse en sum penger for bolig. Jeg har lyst å være den personen som gikk i drømmenes fotspors og ikke prioritert bolig fremfor alt annet. Det vil si at jeg lever et fritt liv (:giggle:) og utforsker fjorder imens boligprioriteringen er satt som prioritet nummer to. I mellomtiden kan jeg bruke seilbåten som hybel.

Jeg har kartlagt en havn som tillater at man kan bo ombord, som i tillegg har de nødvendige fasilitetene. Rundt 1500-2200 kr (inkludert strøm)

Jeg har rett og slett ikke et veldig konkret spørsmål. Men hva er deres erfaringer, tanker, tips, hvordan budsjett på båt burde jeg ha?, hvilken type båt?, burde jeg bare vente?

Mange hilsninger fra Nord-Norge! Setter pris på alle svar!

(jeg bor en plass hvor både Senja, Lofoten og andre øyer er en seiltur unna)

har bodd ett år i en 21 foter, bor nå på 2 året i en 28 foter. Har mer plass enn jeg trenger. Min anbefaling er å hoppe i det. Du blir overrasket over hvor lite du trenger for å være fornøyd. 

En god varmekilde og en luftavfukter om vinteren er det jeg ser på som helt nødvendig om vinteren. Ellers så finner man ut av det meste ganske fort. 

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...