Jump to content

Fjord Boat Club

Bonita I

Recommended Posts

:flag: Fjord Boat Club har gjenoppstått :flag::flag:

Synes dette var svært positivt. Trenger ikke å oppfattes som en konkurrent til baatplassen - men et eget speielt forum for oss som har Fjord båter.

Og for alle som har jaktet på Fjord-emblem: De er funnet !

http://www.fjordboatclub.com/forum/index.php?topic=424.0

Godt at det finnes entusiaster som iherdig jobber til stor glede for mange !! Lykke til !

BONITA I

• 3 år senere...
  • 1 måned senere...
  • 5 år senere...
  • 5 måneder senere...
  • 1 år senere...

Kjøpte en 1975 Fjord 27 AC for 50.000,- med 210hk Ford motor for 4 måneder siden i Ålesund.

Hele slekten nesten gledet seg som bare det til en fin sommer i Trondheims fjorden hele sommeren.

Utenfor Hustavika ble det for tøff sjø, så jeg gikk mot land for å søke ly. Jeg fant på kartplotteren en vik med min. 2 meters dybde. Siden båten stikker 80cm ned i vannet, var det dypt nokk der.

Nesten inne i viken, lød det et enormt drønn og båten duppet framover. Med en gang forstod jeg at jeg hadde tatt nedi med propellen, og at motoren hadde stoppet, bekreftet det.

Jeg startet motoren igjen, og kjente en enorm risting i båten. Jeg fikk såppas framdrift at jeg straks tok meg ut av vika og søkte ly i en liten vik rett nordenfor som het Askvågen.

Dette var i 11 tiden om kvelden, så jeg la til kai og ringte morgenen etter til forsikrings selskapet.

Rednings selskapet ble kontaktet og kom meget raskt. Det var for tøff sjø enda til at de torde å slepe meg til et verksted.

"Ikke stol på kartplotteren" sa mannskapet på Rednings skøyta. Kart dataen kan være i verste fall 50-100 år gamle.

"Erik Bye" gav meg skyss til Kr. Sund og Hurtigruta hjem.

En uke senere fikk vi båten til verksted i Kr. Sund.

4 måneder etter, og masse henvendelser til verkstedet, fikk jeg telefon fra forsikrings selskapet om at båten måtte kondemneres. Skadd propell, aksling, oppheng til ror og reparasjon kom seg på ca. 70.000,-

Etter litt sjekking på nettet, fant jeg ut at slike båter går for 150.000-200.000 ( med slik motor og AC ihvertfall ) og krevde at båten måtte repareres.

Så nå får jeg se......

Arild

Redigert av Arildr (see edit history)

Kjøpte en 1975 Fjord 27 AC for 50.000,- med 210hk Ford motor for 4 måneder siden i Ålesund.

-----------------------------------.

4 måneder etter, og masse henvendelser til verkstedet, fikk jeg telefon fra forsikrings selskapet om at båten måtte kondemneres. Skadd propell, aksling, oppheng til ror og reparasjon kom seg på ca. 70.000,-

Etter litt sjekking på nettet, fant jeg ut at slike båter går for 150.000-200.000 ( med slik motor og AC ihvertfall ) og krevde at båten måtte repareres.

Så nå får jeg se......

Arild

Men hva er forsikringssummen?

Du har jo selv betalt kr 50000,- for båten, og da blir det kanskje litt i meste laget å be om at den repareres for 70000,-?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...