Jump to content

Edit History

Mastiff

Mastiff

Jeg ringte ham. Det var ikke noe som lønte seg å gjøre med alupropeller. I tillegg ville det bli umulig å øke den nok. Han skulle høre med denne Giska, men jeg var i utgangspunktet ute etter en firebladers stålpropell til den prisen som var aktuell da, så jeg hørte ikke noe.

Men jeg har hengt på Finn siden da, og nå er det på vei en Solas 13x23 trebladers stålpropell som er helt uten skader, ser nesten ut som ny og som jeg fikk en helt grei pris på (godt under halv pris av nypris). At det er stål, ikke alu, burde veie opp for at den er tre og ikke fire blader. Og fire tommer mer i pitch burde holde til å få ned turtallet 600-800 omdreininger, så da satser jeg på at jeg har det jeg trenger. Det bør iallfall være mye nærmere.

Mastiff

Mastiff

Jeg ringte ham. Det var ikke noe som lønte seg å gjøre med alupropeller. I tillegg ville det bli umulig å øke den nok. Men jeg har hengt på Finn siden da, og nå er det på vei en Solas 13x23 trebladers stålpropell som er helt uten skader, ser nesten ut som ny og som jeg fikk en helt grei pris på. At det er stål, ikke alu, burde veie opp for at den er tre og ikke fire blader. Og fire tommer mer i pitch burde holde til å få ned turtallet 600-800 omdreininger, så da satser jeg på at jeg har det jeg trenger. Det bør iallfall være mye nærmere.

• Create New...