Maika
Escaro skrev for 1 time siden:Hva med disse: https://stroem.no/butikk/dreneringsventilsluk-2-aisi-316/
Ja, den ser jo ok ut, og den selges i butikk, så da går jeg nok for den. Takker!
Lazyjack skrev 1 time siden:Hva er galt med helt vanlig skroggjennomføring i messing eller rustfritt?
Jeg ville styrt unna de du linker til med gitter som struper kapasiteten til det halve. Får du fylt cockpit med sjø vil du ha det ut raskest mulig.
Som Roger jo skriver, så er det for å forhindre at ting lett faller ned i hullet. Risikoen for at jeg får min cockpit fylt med sjø er mikroskopisk, da den er plassert høyt mellom skrogene mine. Det vil i tillegg være drenering rundt dørk-lemmene jeg skal lage, og siden båten for det meste ligger temmelig flatt, vil det uansett ikke være sånn at bare én side skal ta unna mye vann.
De gangene jeg har seilt enskrog i storm med cockpit (som ikke har vært åpen bak), så har jeg derimot vært lykkelig for at det har vært bra drenering, så jeg skjønner godt kommentaren din:)